Skip links
Ako vyuzivat umelu inteligenciu

Ako využívať umelú inteligenciu v online podnikaní? Zamerajte sa na tieto oblasti

Umelá inteligencia (AI – artificial intelligence) je už niekoľko rokov na vzostupe aj v online priestore. Možno ste postrehli rôznych chatbotov, všimli si zmeny algoritmov v Google, zistili, že o tvorbu textu či obrázku už môžete „požiadať” nielen fyzickú osobu. Využite i vy umelú inteligenciu pri podnikaní. Inšpirujte sa nasledujúcimi príkladmi z praxe. 

S čím všetkým nám pomáhajú boti v online priestore

Za posledné roky zažívame ich rozmach. Automatizovaní boti dokážu pracovať bez ľudského zásahu a urýchľovať či lepšie kontrolovať určité procesy. Ide softvérové roboty, vyvinuté na vykonávanie špecifických úloh na internete. V oblasti online podnikania nám pomáhajú napríklad  s nasledovným:

  • prehľadávanie webových stránok a analýza ich obsahu pre zrelevantnenie odpovedí na vyhľadávacie dopyty používateľov,
  • kontrola plagiátorstva, 
  • komunikáciu so zákazníkmi
  • prinášanie aktuálnych informácií v spravodajstve, vybranej oblasti podnikania, či o počasí, 
  • tvorba nového textového alebo obrazového materiálu.

Ako využívať umelú inteligenciu v online podnikaní?

Umelá inteligencia na podporu content marketingu

Predstavte si napríklad appku, ktorá vám vytvorí nový článok či obrázok. Áno už aj na v našich končinách sa k takýmto appkám dostanete. Dokonca bezplatne. Zatiaľ sme mali možnosť vyskúšať napríklad nástroj Cyril alebo online chatbota Chat GPT. Tieto nástroje vedia zadaný text parafrázovať, pomôcť vám s definíciou pojmu, alebo aj vytvoriť nový text alebo obrázok na základe kľúčového slova.

Parafrázovanie textu za pomoci nástroja Cyril

Avšak, majú stále tendenciu vytvárať pridlhé vety, v ktorých sa občas zamotajú. Preto je tu stále potrebná kontrola a editácia zo strany fyzickej osoby. Každopádne ich možno využiť ako pomocníkov v online marketingu pri tvorbe nových textov na stránku, PR článkov, reklám atď… A to je naozaj skvelé.

Definícia pojmu prostredníctvom chatbota Chat GPT

Zišla by sa vám pomoc v marketingu?

Potrebujete informácie z tejto oblasti?

Kontaktujte nás
alebo nás kontaktujte na tel. čísle:
+421 948 351 870

Chatboti, ktorí za vás vyriešia problém so zákazníkom

Určite ste sa už stretli s online chatbotmi v zákazníckej podpore. Používajú ich veľké spoločnosti ako napríklad Google, Amazon, Ryanair, či Revolut. Chatboti sú schopní simulovať konverzáciu obvyklú medzi ľuďmi na základe strojového učenia a stanovených pravidiel. Navyše, umožňujú komunikovať v reálnom čase s množstvom užívateľov naraz, pritom s každým personalizovane. Pokiaľ daný problém nie je príliš komplikovaný, dokážu používateľa nasmerovať na správny postup a vyriešiť ho bez vyťažovania zamestnancov spoločnosti.

Chatboti na vylepšenie výkonu webu

Bývajú začlenení do webových stránok na zlepšenie personalizácie a predajného výkonu webstránky / e-shopu (navýšenie konverzií). Registrujeme ich ako vyskakovacie okienko tipu napríklad „Dobrý deň, s čím vám môžem pomôcť?” Dalo by sa povedať, že majú najmä funkciu nákupných asistentov. Navyše s nonstop odozvou. Nasmerujú používateľa k akcii a zároveň mu pripomenú, že služby daného webu sú mu k dispozícii na mieru. Napomáha to k priamejšej konverznej ceste a uľahčuje celý nákupný / objednávkový proces.

Boti špičkovo pracujúci s informáciami

Umelá inteligencia už niekoľko rokov pomáha prostredníctvom strojového učenia vylepšovať výsledky vyhľadávania a zodpovedať dotazy. Získavajú údaje, hodnotia, usporiadavajú a bojujú proti spamu. Google vyvinul na tieto aktivity už viaceré algoritmy. Najnovšie však online svetom hýbe Google Bard. Ten je schopný syntetizovať informácie a odpovedať aj na zložitejšie dotazy, týkajúce sa najaktuálnejšieho diania. Hlavným cieľom vývojárov je zjednodušenie a poľudštenie komplikovanejších tém pre používateľov. Jeho najväčšou konkurenciou je už zmienený ChatGPT od Microsoftu, ktorý dokáže odpovedať na rôzne dotazy a vytvárať text v mnohých jazykoch.

Zodpovedanie dotazu prostredníctvom Google Bart

Nástrahy umelej inteligencie

Aj v tomto prípade platí „Dobrý sluha. Zlý pán”. Botov treba stále kontrolovať a usmerňovať, aby sa nevymkli spod kontroly a nespôsobili v online priestoru „paseku”. Ich ďalšou nevýhodou je, že pri mnohých procesoch zatiaľ nedokážu ísť úplne do hĺbky. Stále robia chyby, resp. ich výsledky nie sú stopercentné a z času na čas musí „kormidlo” prevziať fyzická osoba. 

Zišla by sa vám pomoc s online podnikaním? Hľadáte niekoho na tvorbu webstránok, e-shopov a ich správu? Prípadne máte nejaké otázky z oblasti online marketingu? Pre viac informácii navštívte náš web Impresiv.sk alebo nás s konkrétnymi dotazmi priamo kontaktujte

5/5 - (celkom: 1 )
Impresiv.sk - Digitál Marketing
Impresiv.sk - Digitál Marketing "Polopalte"
Ako využívať umelú inteligenciu v online podnikaní? Zamerajte sa na tieto oblasti
/

Zanechajte komentár

Zobraziť
Potiahni