Ako využívať umelú inteligenciu v online podnikaní? Zamerajte sa na tieto oblasti
Umelá inteligencia (AI – artificial intelligence) je už niekoľko rokov na vzostupe aj v online priestore. Možno ste postrehli rôznych chatbotov, všimli si zmeny algoritmov v Google, zistili, že o tvorbu textu či obrázku už môžete „požiadať” nielen fyzickú osobu. Využite i vy umelú inteligenciu pri podnikaní. Inšpirujte sa nasledujúcimi príkladmi z praxe.
S čím všetkým nám pomáhajú boti v online priestore
Za posledné roky zažívame ich rozmach. Automatizovaní boti dokážu pracovať bez ľudského zásahu a urýchľovať či lepšie kontrolovať určité procesy. Ide softvérové roboty, vyvinuté na vykonávanie špecifických úloh na internete. V oblasti online podnikania nám pomáhajú napríklad s nasledovným:
- prehľadávanie webových stránok a analýza ich obsahu pre zrelevantnenie odpovedí na vyhľadávacie dopyty používateľov,
- kontrola plagiátorstva,
- komunikáciu so zákazníkmi
- prinášanie aktuálnych informácií v spravodajstve, vybranej oblasti podnikania, či o počasí,
- tvorba nového textového alebo obrazového materiálu.
Ako využívať umelú inteligenciu v online podnikaní?
Umelá inteligencia na podporu content marketingu
Predstavte si napríklad appku, ktorá vám vytvorí nový článok či obrázok. Áno už aj na v našich končinách sa k takýmto appkám dostanete. Dokonca bezplatne. Zatiaľ sme mali možnosť vyskúšať napríklad nástroj Cyril alebo online chatbota Chat GPT. Tieto nástroje vedia zadaný text parafrázovať, pomôcť vám s definíciou pojmu, alebo aj vytvoriť nový text alebo obrázok na základe kľúčového slova.
Avšak, majú stále tendenciu vytvárať pridlhé vety, v ktorých sa občas zamotajú. Preto je tu stále potrebná kontrola a editácia zo strany fyzickej osoby. Každopádne ich možno využiť ako pomocníkov v online marketingu pri tvorbe nových textov na stránku, PR článkov, reklám atď… A to je naozaj skvelé.
Potrebujete integrovať AI na web či e-shop?
Neváhajte nás kontaktovať?
Chatboti, ktorí za vás vyriešia problém so zákazníkom
Určite ste sa už stretli s online chatbotmi v zákazníckej podpore. Používajú ich veľké spoločnosti ako napríklad Google, Amazon, Ryanair, či Revolut. Chatboti sú schopní simulovať konverzáciu obvyklú medzi ľuďmi na základe strojového učenia a stanovených pravidiel. Navyše, umožňujú komunikovať v reálnom čase s množstvom užívateľov naraz, pritom s každým personalizovane. Pokiaľ daný problém nie je príliš komplikovaný, dokážu používateľa nasmerovať na správny postup a vyriešiť ho bez vyťažovania zamestnancov spoločnosti.
Chatboti na vylepšenie výkonu webu
Bývajú začlenení do webových stránok na zlepšenie personalizácie a predajného výkonu webstránky / e-shopu (navýšenie konverzií). Registrujeme ich ako vyskakovacie okienko tipu napríklad „Dobrý deň, s čím vám môžem pomôcť?” Dalo by sa povedať, že majú najmä funkciu nákupných asistentov. Navyše s nonstop odozvou. Nasmerujú používateľa k akcii a zároveň mu pripomenú, že služby daného webu sú mu k dispozícii na mieru. Napomáha to k priamejšej konverznej ceste a uľahčuje celý nákupný / objednávkový proces. Umelá inteligencia na web stránke alebo e-shop v podobe Chatbotu nie je ničím nereálnym aj na vašom webe alebo e-shope.
Boti špičkovo pracujúci s informáciami
Umelá inteligencia už niekoľko rokov pomáha prostredníctvom strojového učenia vylepšovať výsledky vyhľadávania a zodpovedať dotazy. Získavajú údaje, hodnotia, usporiadavajú a bojujú proti spamu. Google vyvinul na tieto aktivity už viaceré algoritmy. Najnovšie však online svetom hýbe Google Bard. Ten je schopný syntetizovať informácie a odpovedať aj na zložitejšie dotazy, týkajúce sa najaktuálnejšieho diania. Hlavným cieľom vývojárov je zjednodušenie a poľudštenie komplikovanejších tém pre používateľov. Jeho najväčšou konkurenciou je už zmienený ChatGPT od Microsoftu, ktorý dokáže odpovedať na rôzne dotazy a vytvárať text v mnohých jazykoch.
Zodpovedanie dotazu prostredníctvom Google Bart
Nástrahy umelej inteligencie
Aj v tomto prípade platí „Dobrý sluha. Zlý pán”. Botov treba stále kontrolovať a usmerňovať, aby sa nevymkli spod kontroly a nespôsobili v online priestoru „paseku”. Ich ďalšou nevýhodou je, že pri mnohých procesoch zatiaľ nedokážu ísť úplne do hĺbky. Stále robia chyby, resp. ich výsledky nie sú stopercentné a z času na čas musí „kormidlo” prevziať fyzická osoba.
Zišla by sa vám pomoc s online podnikaním? Hľadáte niekoho na tvorbu webstránok, e-shopov a ich správu? Prípadne máte nejaké otázky z oblasti online marketingu? Pre viac informácii navštívte náš web Impresiv.sk alebo nás s konkrétnymi dotazmi priamo kontaktujte.
Podobné články
Branding: Ako poraziť svojich konkurentov
Verte alebo nie, značku vytvárate od kedy ste sa narodili! Skladáte svoj vlastný príbeh, vytvárate…
Príspevok na webstránku pre začínajúcich podnikateľov
Ako získať príspevok na samostatnú zárobkovú činnosť (SZČO) na rok 2024 Začiatok podnikania môže byť…
Tvorba firemného blogu ako spôsob zvýšenia návštevnosti webu
Pokiaľ túžite pozdvihnúť čísla návštevnosti vášho webu, stavte na blogovanie. Pravidelná tvorba nového interného obsahu…