6 krokov, ako navýšiť návštevnosť webu a predaj cez sociálne siete
Nielen samotná webová stránka alebo e-shop predávajú. Na ich podporu treba mať dnes slušne „rozbehnuté” sociálne siete. Ako si nastaviť stratégiu na facebookovej stránke a Instagrame, aby ste si zvýšili návštevnosť webu i samotný predaj? Toto je 6 základných krokov.
Facebook a Instagram ako podpora webu
Ľudia milujú vizuálny obsah. V prestávkach medzi prácou si radi skrolujú sociálne siete a prezerajú si novinky. Ideálne, ak to nie je nič zložité, ale skôr kreatívne a prebúdzajúce zvedavosť. Takto v nich intuitívne prebudíte záujem nakupovať.
Facebook zvládne aj komplexnejšie tech a business témy. Instagram určite nesklame v oblastiach kozmetiky, varenia, bývania, či športu. Facebooková stránka vám pomôže podporiť blogové príspevky a content marketing celkovo. Instagram zase stavia na kvalitnom vizuále so zapracovaným call-to-action, ktorý má potenciál priniesť ďalšiu návštevnosť na web.
Pri otázke, ako si zvýšiť návštevnosť webu, majte na mysli najmä autenticitu. Záleží na tom, aký druh textu a fotiek používate. Používateľov buď ihneď zaujmú, alebo ich prehliadnu ako tuctové. Produkt popíšte detailne na základe skúsenosti a ukážte ho vašim zákazníkom v reálnom svetle. Pridajte fotky zo skutočného používania, natočte videomanuál.
6 social media marketing krokov pre vylepšenie potenciálu webu
1. Určenie social media marketingových cieľov
Chcete získať väčší tok potenciálnych zákazníkov zo sociálnych sietí celkovo? Alebo by ste radšej zapracovali na dovedení takých, ktorí s najväčšou pravdepodobnosťou vykonajú želanú konverziu? Túžite zvýšiť celkový predaj, alebo by ste radi podporili len niektoré kategórie či produkty? Prípadne je vaša značka ešte len na začiatku a radi by ste ju prostredníctvom sociálnych sietí Facebook či Instagram budovali?
Zodpovedzte si tieto otázky ešte predtým, ako „nalejete” peniaze do kampaní na sociálnych sieťach. Je dobré mať v tom hneď od začiatku jasné, aby účinky neminuli cieľ.
Zišla by sa vám pomoc pri správe sociálnych sietí?
Potrebujete viac informácii z tejto oblasti?
2. Stratégie pre vylepšenie konverznej cesty
Po určení hlavných cieľov sa pusťte do segmentácie svojej cieľovej skupiny, aby ste vedeli, na koho pri akej kategórii produktov / služieb cieliť. Ohraničte demografické a geografické ukazovatele, aby ste zbytočne necielili príliš široko. „Trafiť” potenciálnych zákazníkov môžete aj prostredníctvom záujmov.
Pomocou sociálnych sietí môžete ďalej ľuďom uľahčiť prístup k vybraným produktom či službám. Označte napríklad dané v príspevkoch, alebo nahrajte viaceré do galérie.
No a vedeli ste, že čoskoro bude možné aj v našich končinách nakupovať priamo v rozhraní Facebooku a Instagramu? Objednávku si tak už zákazníci nebudú musieť vyklikávať v e-shope, ale vytvoria a dokončia ju priamo na sociálnych sieťach.
3. SWOT analýza na „upratanie” marketingových aktivít
Analýza SWOT je technika berúca do úvahy silné a slabé stránky spoločnosti / značky, tiež príležitosti a hrozby. Vďaka nej viete vylúčiť nefungujúce a navrhnúť nové aktivity na podporu faktorov, v ktorých máte navrch.
SWOT analýza je skvelým spôsobom na usmernenie obchodnej stratégie. Má využitie rovnako v celkovej obchodnej stratégii, ako aj v konkrétnych segmentoch. Zapojte ju aj v social media marketingu a zistite, čo sa pre vás v danom období oplatí najviac.
4. Analýza konkurencie vo vašom odvetví
Kto je pre vás aktuálne najväčším konkurentom vo vašej oblasti a máte možnosť sa mu rovnať, resp. sa viete inšpirovať jeho krokmi? Odporúča sa pravidelne sledovať aspoň 3 až 5 konkurentov, aby ste vo vašom fachu „nezaspali na vavrínoch”. Sledujte typy kampaní, spôsob komunikácie, rôzne marketingové aktivity, interakcie. Zhromažďujte dáta a porovnávajte si čísla pri vývoji vašich social media kampaní a samotných Facebook a Instagram stránkach aspoň raz za polroka, aby ste mali predstavu, kam ste sa posunuli.
5. Analýza kampane na sociálnych sieťach
Pri reklamných Facebook a Instagram kampaniach testujte, čo najviac funguje. Od textu, cez grafiku, call-to-action až po detaily produktu či služby. Všímajte si tiež, či vami určená cieľovka funguje na vybranú kategóriu ponúkaného. Prináša čísla, aké ste si zadali na jej začiatku? Sledujete zvýšený tok zákazníkov na podstránky s produktami / službami? Koľko konverzií ste získali priamo zo sociálnych sietí? Ak to dlhodobo nefunguje, je načase prehodnotiť stratégiu a skúšať nanovo, ako sa uchytí upravená kampaň.
6. Redakčný plán aj pre príspevky na Facebooku a Instagrame
Produkujte na pravidelnej báze kvalitný obsah aj na sociálnych sieťach. Nielen reklamný. Používajte ho ako podporu blogových príspevkov na vašej stránke, ale tvorte aj samostatné nápadité príspevky, ktoré používateľov navnadia na kúpu určitých produktov či služieb. Ideálne, ak v rámci redakčného content plánu budete mať zahrnutú aj kolónku sociálne siete s druhom príspevku, krátkym popisom aktivity a dátumom publikácie. Dajte si záležať na správe sociálnych sietí rovnako ako na webe samotnom a odmenou vám bude nielen lepší prehľad, ale aj vyššie čísla.
Ukážka redakčného content plánu so zahrnutím social media
Zhrnutie
V skratke, ak chcete mať fungujúcu webovú stránku alebo e-shop, ktoré predávajú, musíte sa postarať o to, aby „fičali” aj sociálne siete. Premyslieť si, kde čo a kedy uverejniť, pre akú cieľovku. Čo sa vám v danom období oplatí a na čo sa radšej teraz nezameriavať. Je potrebné pravidelne analyzovať, testovať a prinášať dáta. Bez tohto sa ľahko môže stať, že budet peniaze vyhadzovať von oknom.
Uvažujete nad tým, ako popracovať na vašich sociálnych sieťach tak, aby vám pomohli zvýšiť návštevnosť webovej stránky alebo e-shopu? Pomôžeme vám. Naša agentúra Impresiv poskytuje komplexné služby pre sociálne siete. Kontaktujte nás a spoločne si navrhneme postup, ktorý vám bude vyhovovať a pomôže vám vylepšiť online biznis.
Podobné články
Online marketing v čase krízy: ako komunikovať?
Časy neistôt, v ktorých sa už nejaký ten rôčik zmietame, si vyžadujú znalosť špeciálnej krízovej…
Ako zaujať na sociálnych sieťach v prospech podnikania
Pre väčšinu svetových značiek sú sociálne médiá veľmi dôležitou, priam nevyhnutnou súčasťou digitálnej marketingovej stratégie.…
Sociálne siete a Hashtagy
Dnešný článok bude nadväzovať na ten predchádzajúci Ako uspieť na sociálnych sieťach. Dnes si povieme ako…