

Sociálne siete a Hashtagy
Dnešný článok bude nadväzovať na ten predchádzajúci Ako uspieť na sociálnych sieťach. Dnes si povieme ako bezplatne získavať nových fanúšikov a zákazníkov pomocou hashtagov.
Čo je to ten Hashtag
Možno ste už o ňom počuli ale aj tak neviete o čo ide? Hashtag je v podstate kľúčové slovo s ktorým sa spájajú jednotlivé príspevky na sociálnych sieťach. Pred dané kľúčové slovo sa musí umiestniť znak # (pravý alt + x), ktorý pochádza z programovacieho jazyka CSS. Pri hashtagoch sa nepoužívajú medzery príklad hashtagu: #domazahrada
Hashtag pôvodne vznikol na sociálnej sieti Twitter. Ostatné sociálne siete si uvedomili potenciál tejto funkcie začali ju používať tiež. Na Facebooku bola táto funkcia zavedená v roku 2013, a preto nie je na Slovensku až tak rozšírená, čo je veľká škoda. Ale aj tak doporučujem používať v každom príspevku relevantné hashtagy.
Hashtagy sú na Slovensku obľúbené najmä na Instagrame. Na každom peknom obrázku, ktorý zdieľate sa dá nazbierať veľké množstvo lajkov. Z lajkov však moc úžitku nemáte. Do popisu každého obrázka treba vkladať hashtagy a pod ne adresu na vašu web stránku. Veľká škoda je, že instagram neumožňuje prepojenie adresy s odkazom. Pokiaľ však obrázok užívateľa zaujme adresu si skopíruje a otvorí v novom okne.
Treba pridávať relevantné hashtagy a nie moc dlhé. Nedávno som robil SEO a Social Marketing pre firmu, ktorá predáva a montuje tieniacu techniku. Vytvoril som peknú infografiku prepojenú s profi fotkami referencií a príspevky mali dobrú odozvu.
Treba brať do úvahy, že instagram je navštevovaný skôr nižšou vekovou skupinou. Takže pokial ide o stavebnú firmu veľké zázraky nečakajte.
Google plus
Áno samozrejme, že aj Google plus má Hashtagy. „Plusko“ nie je moc navštevovaná sociálna sieť, a preto ju Google neustále zdokonaľuje, aby prilákalo nových ľudí. Ako som už písal v minulom článku, Google plus zaraďuje vaše príspevky priamo do vyhľadávania, preto linkujte a pridávajte aj Hashtagy, veď možno sa niekto chytí 😀
Aj keď je slovenská komunita na twiteri malá určite pridávajte príspevky s hashtagmi aj tu. Na Twittery sú hashtagy silným nástrojom. Twitter je vhodný na publikáciu mikroblogov. Treba zvoliť výstižný nadpis a vložiť spätný odkaz. Aj keď je SK komunita na twitteri malá ide o aktívnych užívateľov zo zaujímavých užitočných oblastí ako napr. grafika, podnikanie, manažéri.. Twitter môžete prepojiť s vašimi ostatnými sociálnymi sieťami.
Podobné články

6 krokov, ako navýšiť návštevnosť webu a predaj cez sociálne siete
Nielen samotná webová stránka alebo e-shop predávajú. Na ich podporu treba mať dnes slušne „rozbehnuté”…

Online marketing v čase krízy: ako komunikovať?
Časy neistôt, v ktorých sa už nejaký ten rôčik zmietame, si vyžadujú znalosť špeciálnej krízovej…
Ako zaujať na sociálnych sieťach v prospech podnikania
Pre väčšinu svetových značiek sú sociálne médiá veľmi dôležitou, priam nevyhnutnou súčasťou digitálnej marketingovej stratégie.…