Skip links
pozicia vo vyhladavacoch

Pozícia vo vyhľadávačoch

V tomto článku si povieme niečo o pozícií vo vyhľadávačoch, od ktorej vlastne závisí aj návštevnosť vášho webu. Každá stránka, ktorá chce byť vo vyhľadávači na prvých miestach by mala prejsť radom úprav na zlepšenie vyhľadávania. Tento proces sa nazýva SEO optimalizácia. Cieľom SEO optimalizácie je upraviť váš web tak, aby po zadaní kľúčových slov do vyhľadávača google zobrazilo vašu stránku na prvom mieste.

Proces SEO optimalizácie je dlhodobá záležitosť. Vaša pozícia sa nezmení zo dňa na deň. Iba pokiaľ nevyužijete platenú reklamu google adwords.

Pozícia vo vyhľadávači závisí od viacero faktorov, ktoré Google vyhodnotí a na základe toho vám vypočíta takzvaný PageRank. PageRank je hodnotenie vášho webu od 0 po 10. Čím vyšší PageRank tým lepšia pozícia vo vyhľadávači.

Ako zvýšiť PageRank?

1. Spätné odkazy

Spätné odkazy sú odkazy umiestené na iných stránkach, ktoré smerujú na váš web. Pozor. Nestačí nahádzať odkazy na hocijaké stránky a čakať, že budete prvý vo vyhľadávači. Svoje odkazy pridávajte iba na weby s dobrým PageRankom a weby s relevantným obsahom. To znamená, že keď máte web stránku zameranú na stavebníctvo mal by byť váš odkaz na podobnej stránke a s dobrým PageRankom. Také odkazy sú najviac cenené. Spätné odkazy sa dajú riešiť prostredníctvom platených propagačných článkov (PR člankov).
Zaplatíte majiteľovi webu a on uverejní článok o vašej web stránke, produkte alebo firme, v ktorom sú vložené odkazy na váš web.

2. Registrácia do Katalógov

Registrácia do katalógov sa v posledných rokov stala menej účinná, ale pokiaľ viete ako na to môže vám to na pageranku pomôcť. – Registrovať treba iba do katalógov, ktoré majú vysoký pagerank.

– V každom katalógu dať iný popis vaše firmy a titulok firmy. Treba obmieňať frázy za iné.

– Neregistrovať váš web do tisícky katalógov, ktoré majú Pagerank 0. To vám nepomôže ba naopak vám to môže uškodiť.

3. Správne kľúčové slová, titulok a popis

Váš titulok stránky by mal obsahovať kľúčové slová, ktoré sa týkajú vášho webu. Kľúčové slová by mali byť v titulku umiestnené čo najviac vľavo. Napríklad máte e-shop s domácimi potrebami. Takže vaše hlavné klúčové slovo môže byť Domáce potreby. Váš titulok by teda mohol vyzerať takto: Domáce potreby – Kuchyňa, záhrada, kúpelňa, nábytok. Ak máte kamenný obchod môžete v titulku uviesť aj mesto vášho obchodu.

Popis vašej stránky by mal byť výstižný a mal by tiež obsahovať kľúčové slová.

4. Doména

Ak bude vaša stránka v slovensčine a bude určená pre slovenských zákazníkov určite si zakúpte doménu .sk. Slovenské domény majú vo vyhľadávaní prednosť pred zahraničnými doménami. Doména by mala obsahovať kľúčové slovo, názov produktu alebo vašej firmy.

 

Ohodnoťte stránku

Zanechajte komentár

Zobraziť
Potiahni