Igor Majan Freelencer - Tvorba web stránok
Úvod > Blog > Návody

Redakčný plán: prečo sa ho oplatí tvoriť a ako na to?

Ešte stále si netvoríte redakčný kalendár? Spoliehate sa na to, že z času na čas napísať a „vypustiť” nejaký ten článok na blog či externe zvládate aj bez ďalších tabuliek? Zo začiatku možno áno. Ale potom sa môže stať, že
.
01001010011000010010000001101010011000010010000001100100011001010110100101101110011001010010000001001101011101010111010001110100011001010111001000100001

Ešte stále si netvoríte redakčný kalendár? Spoliehate sa na to, že z času na čas napísať a „vypustiť” nejaký ten článok na blog či externe zvládate aj bez ďalších tabuliek? Zo začiatku možno áno. Ale potom sa môže stať, že úplne stratíte prehľad. Tvorba redakčného plánu vám čas „nezožerie”. Naopak, skôr vám ho získa. Poradíme, ako na jeho tvorbu tak, aby ste ste v obsahovom marketingu získali na efektivite.

Čo je to redakčný plán?

Poslúži vám ako skvelý prehľad aktivít. Ide o dokument pre plánovanie, vytváranie a publikovanie obsahu. Blogov i externých článkov. Rovnako tak postov pre sociálne siete. Mal by byť súčasťou každého obsahového marketingu, resp. stratégie pre menšie i väčšie weby.

V čom pomôže redakčný kalendár?

Takýto užitočný dokument vám bude prospešný vo viacerých veciach. Pýtate sa, ako konkrétne pomôže redakčný plán? Oceníte nasledovné faktory:

  • lepší prehľad o publikovanom obsahu a časových intervaloch,
  • poslúži ako mini osnova pri písaní článkov,
  • ľahšie sa vyhnete duplicitám,
  • šikovné označovanie zainteresovaných osôb namiesto desiatok vymenených e-mailov,
  • staršie články môžu byť zdrojom inšpirácie, na ktoré sa dá nadviazať,
  • spoľahlivejšie si ustrážite deadliny,
  • dosiahnete naozajstnú pravidelnosť,
  • pomoc aj pre váš celkový pracovný kalendár,
  • viete texty a prácu na nich spätne vyhodnocovať.

 

Ako by mal vyzerať redakčný plán?

Najdôležitejšie je, aby bol prehľadný pre vás a všetkých participujúcich na projektoch. Darmo bude vyzerať dobre, ak sa v ňom všetci poľahky nevyznajú. Menej je aj v tomto prípade viac.

Ideálne, ak si ho vytvoríte vo formáte mesiac, aktivita, stručný popis aktivity, zainteresovaná osoba, kľúčové slová v texte, deadline pre odovzdanie a dátum publikácie, link na uverejnený text. Určte si vždy mesiac – dva dopredu aký text a kedy idete tvoriť. Poslúži vám na to pokojne aj jednoduchá online excelová tabuľka, v ktorej viete označovať ľudí podľa toho, kto má čo na starosti. Hneď budete mať upratanejšie a jasnejšie 🙂

 

Základné veci, na ktoré nezabudnúť pri redakčnom kalendári

V prvom rade je dôležité sa v tíme dohodnúť na mesačnom objeme písaných článkov na blog, na externé portály, postov na sociálne siete. Druhou dôležitou vecou, ktorú je dôležité na začiatok prebrať, je žiadaný rozsah a časová kapacita. Ďalej si treba si tvorbu obsahu rozdeliť tak, aby to každý v rámci deadlinu a svojho zamerania bez ujmy zvládal. Podniknúť treba takisto analýzu kľúčových slov, ktoré budú následne zapracované do textu pre jeho lepšiu efektívnosť. Použite nástroje ako Google Keyword Planner, či Marketing Miner, no v textoch určite nezanedbajte ani vyhľadávané longtaily, ktoré vám prezradí Google našepkávač. No a v neposlednom rade je fajn si dopredu dohodnúť aj želané formáty každého príspevku. Aby ste vychádzali v ústrety svojej cieľovke i biznisu.

Potrebujete pomoc s obsahovým marketingom?

Prípadne hľadáte dôveryhodné informácie v tejto oblasti z prvej ruky?

alebo nám zavolajte:
+421 948 351 870

V čom si vytvoriť redakčný plán?

Prehľadnú tabuľku redakčného kalendára si môžete vytvoriť vo viacerých online programoch a aplikáciách. Najpoužívanejšími sú praktické Google dokumenty alebo Excel s viacerými funkciami. Potom sú tu aplikácie ako napríklad Trello, Hubspot či Monday, ktoré tiež vedia pomôcť s organizáciou a uprataním obsahu i deadlinov. V rámci nich je však potrebné na začiatok počítať s určitou časovou kapacitou na zaučenie tímu.

Pokiaľ máte záujem tvoriť si profi detailnejší redakčný plán V Google Sheets, inšpirujte sa týmto videom.

Potrebujete pomôcť s obsahovým marketingom? Prípadne s celou správou webovej stránky či sociálnych sietí? Vo všetkých prípadoch vám vieme pomôcť u nás v agentúre Impresiv. Našou prioritou sú kvalitné webstránky a online marketing. Neváhajte nás kedykoľvek kontaktovať prostredníctvom formulára alebo telefonicky.

Podobné články

Navod ako zistit navstevnost stranky a informacie o pouzivateloch

Návod, ako zistiť návštevnosť stránky a informácie o používateľoch

Pýtate sa, ako zistiť návštevnosť stránky? Zaujíma vás nielen to, koľko vám mesačne príde na…

ako bojovat proti spamu

Ako bojovať proti spamu

Spam sa stal súčasťou každého, kto vlastní nejakú emailovú schránku alebo web stránku. Spam je nevyžiadaná…

credit card computer

Woocommerce platobná brána zadarmo (Stripe)

Svojpomocne ste si vytvorili e-shop cez woocommerce a chceli by ste si do objednávkového procesu implementovať…

Nerobiť fušerinu Čakanie na Godota Žiadne jamostvá Kvalita ne-stojí málo Svoj piesoček
Žiadne jamostvá Kvalita ne-stojí málo Svoj piesoček Nerobiť fušerinu Čakanie na Godota