Igor Majan Freelencer - Tvorba web stránok
Úvod > Blog > E-shop

Woocommerce platobná brána zadarmo (Stripe)

Svojpomocne ste si vytvorili e-shop cez woocommerce a chceli by ste si do objednávkového procesu implementovať Platobnú bránu? Poďme si teda ukázať, ako nato. Modul Woocommerce vo svojej nedávnej aktualizácií výrazne zmenil štruktúru dopravy
.
01001010011000010010000001101010011000010010000001100100011001010110100101101110011001010010000001001101011101010111010001110100011001010111001000100001

Svojpomocne ste si vytvorili e-shop cez woocommerce a chceli by ste si do objednávkového procesu implementovať Platobnú bránu? Poďme si teda ukázať, ako nato. Modul Woocommerce vo svojej nedávnej aktualizácií výrazne zmenil štruktúru dopravy a pridal aj vstavanú platobnú bránu Stripe do pokladne. Tým pádom nemusíte byť programátor, aby ste si bezplatne spustili možnosť platby kartou.

Všetko, čo musíte urobiť, je vytvoriť si účet na Stripe.com a požiadať o API kľúče, ktoré vložíte do nastavení vo woocommerce. Všetky platby, respektíve peniaze, ktoré sa uskutočnia prostredníctvom platobnej karty, sa uložia na váš účet Stripe. Odtiaľ si ich jednoducho pošlete na váš bankový účet, ktorý si však musíte so Stripe prepojiť.

Skoro každá platobná služba si účtuje poplatky za transakcie a tak je tomu aj pri Stripe, ktorý si za každú transakciu účtuje poplatok 2.9 % + 0.3 €. Takže, pokiaľ si vo vašom e-shope zákazník zakúpi produkt pomocou platobnej karty v hodnote 30 €., váš finálny zisk bude 28.83 €.

Návod na implementáciu platobnej brány Stripe

Po registrácii na Stripe.com vám na emailovú adresu príde verifikačný email, kliknutím na prijatý odkaz verifikujete svoj účet. Po prihlásení do služby Vám hneď na úvodnej stránke zobrazí aktuálny stav konta a štatistiky transakcií.
Pred samotným spustením platobnej brány ju treba otestovať – služba Stripe poskytuje aj testovací mód. Pomocou neho si môžete vyskúšať, ako bude celý proces prebiehať. Na spustenie testovacieho módu budete potrebovať testovacie API kľúče. Tie nájdete v časti Youraccount > API Keys. Momentálne sú pre nás podstatné položky „Test secret key“ a „Test publishable key“.

stripe_api

Tieto kľúče treba skopírovať a vložiť ich do nastavení Woocomerce> Nastavenia > Pokladňa >Stripe. Tu ich treba vložiť do patričných polí, zaškrknúť pole „Enable Test Mode“ a dať uložiť. Tým je spustený testovací mód.

nastavenie woocommerce platobnej brány

Teraz stačí popridávať ľubovoľné produkty do košíka a pokračovať na pokladňu. Vyplňte fakturačné údaje a spôsob platby vyberte Stripe. Do poľa číslo karty zadajte 4242424242424242. Do ostatných polí ľubovoľné údaje, ktoré musia zodpovedať dĺžke polí. Potvrďte objednávku. Objednávka by mala prebehnúť v poriadku a na účet Stripe by vám mali pribudnúť peniaze, zodpovedajúce výšky objednávky.

platobná brána tripe

 

Spustenie Live módu
Pred spustením live módu si musíte „spojazdniť“ SLL certifikát, ktorý zabezpečuje prenos dát. SSL umožňuje bezpečnostný protokol HTTPS. Vaša adresa nebude http://www.obchod.sk ale https://www.obchod.sk. O bezpečnostný certifikát musíte požiadať u poskytovateľa webhostingu. Cena certifikátov sa líši, na výber sú certifikáty ako RapidSSL, GeoTrust alebo bezplatný certifikát Let’sEncrypt.

„Po spustení SSL certifikátu treba presmerovať adresu z http:// na https://. SSL je funkčný až vtedy, keď vám v prehliadači pri vašej adrese e-shopu svieti zelený zámok.“.

SSL Certifikát

Pokiaľ máte SSL spustený stačí už iba skopírovať „Live Secret Key“ a „Live publishable key“ zo Stripe do woocomerce. V stripe si potom treba prepnúť z testovacieho na live mód a pridať svoj bankový účet.

prepnutie

Podobné články

Branding: Ako poraziť svojich konkurentov

Verte alebo nie, značku vytvárate od kedy ste sa narodili! Skladáte svoj vlastný príbeh, vytvárate…

top view ring binder

Tvorba firemného blogu ako spôsob zvýšenia návštevnosti webu

Pokiaľ túžite pozdvihnúť čísla návštevnosti vášho webu, stavte na blogovanie. Pravidelná tvorba nového interného obsahu…

pr clanok

Tvorba PR článkov – ako by mali vyzerať a kde ich publikovať?

PR články sú dôležitou súčasťou obsahového marketingu. Vďaka nim si budujete brand, rozširujete povedomie o…

Nerobiť fušerinu Čakanie na Godota Žiadne jamostvá Kvalita ne-stojí málo Svoj piesoček
Žiadne jamostvá Kvalita ne-stojí málo Svoj piesoček Nerobiť fušerinu Čakanie na Godota