Tvorba firemného blogu ako spôsob zvýšenia návštevnosti webu
Pokiaľ túžite pozdvihnúť čísla návštevnosti vášho webu, stavte na blogovanie. Pravidelná tvorba nového interného obsahu je jedným z najlepších spôsobov, ako prilákať viac používateľov i potenciálnych zákazníkov na vašu webstránku.
Ako začať písať firemný blog?
Určite si ciele a nájdite inšpiráciu
Najprv si ujasnite ciele, ktoré chcete na vašej webovej stránke, resp. pri vašom online podnikaní dosiahnuť. Na základe toho určte, aký typ článkov a blogových príspevkov je pre vás najvhodnejší. Predtým, ako sa pustíte do samotnej tvorby, prinášame vám zopár tipov, ako písať blog:
7 tipov, ako mať úspešný blog
1. Zamerajte sa na kvalitu obsahu
Pri otázke, ako zvýšiť návštevnosť webu prostredníctvom blogu, je potrebné vziať do úvahy aj kvalitu publikovaného. Vaše blogové príspevky a články by mali byť dobre napísané, informačne bohaté, zrozumiteľné a relevantné pre danú cieľovú skupinu. Môžete používať rôzne formáty a využívať pestré materiály, napríklad:
- analýzy
- rozhovory,
- predstavenie noviniek,
- zoznam tipov,
- checklisty,
- case studies,
- výskumné štúdie,
- infografiky a detailné obrázky produktov,
- video manuály,
- podcasty.
Pamätajte, že kvalita a hodnota vašich blogových článkov a príspevkov budú rozhodovať o mnohom dôležitom. Nielen o tom, či si čitatelia texty prečítajú celé. Ale i o tom, či sa ich rozhodnú ďalej zdieľať, vyskúšať vaše produkty alebo služby a v ideálnom prípade sa stať i vašim verným zákazníkom, pričom vás budú odporúčať známym pre vašu znalosť.
2. Publikujte pravidelne
Kontinuálna tvorba blogových článkov môže zlepšiť návštevnosť vašej webovej stránky. Preto si v rámci obsahového marketingu nastavte pravidelnú tvorbu blogov. Majte tiež prehľad v tom, nakoľko sú vaše publikované texty aktuálne. Ideálne prostredníctvom redakčného plánu. Pri blogovaní bude nenahraditeľným pomocníkom.
3. Riaďte sa redakčným plánom
Je dôležitou súčasťou úspešnej internej i externej content stratégie. Redakčný plán sa zameriava na plánovanie a organizovanie obsahu na publikovanie.
Prvým krokom pri vytváraní redakčného plánu je určenie cieľovej skupiny, pre ktorú budete tvoriť blogové texty. Ďalej si stanovte tematické oblasti, o ktorých budete písať, a následne rozdeľte príspevky a články na základe nich. Môžete sa napríklad zamerať príspevky na riešenie problémov vašich zákazníkov, vytvoriť návody na použitie vašich produktov alebo služieb, zmieniť novinky z vašej oblasti…
Potom si stanovte frekvenciu publikovania. Ak sa rozhodnete, že budete publikovať jeden blogový príspevok týždenne, stanovte si presný deň, kedy to bude. To pomôže vašim čitateľom vedieť, kedy môžu očakávať nový obsah na vašej webovej stránke a vám zase s predstihom plánovať.
4. Prispôsobte štýl komunikácie
Ton of Voice je spôsob / štýl, akým sa vyjadrujete v textoch a v komunikácii s čitateľmi a zákazníkmi. Možno si potrpíte na to, aby ste pôsobili formálne. Možno uprednostňujete neformálny štýl. V prvom rade by však mal byť prispôsobený pre vašu cieľovú skupinu. Taktiež konzistentný a zladený s vašou značkou, aby sa vytvorilo silné prepojenie s publikom.
Ton of Voice môže obsahovať emocionálne prvky, ktoré pomôžu zaujať pozornosť i primäť čitateľa k akcii. Tento napohľad detail môže byť odpoveďou na to, ako mať (ne)úspešný blog.
5. Členenie textu a forma
Pri tvorbe blogu nezabudnite text rozčleniť na odstavce. Článok by mal byť prehľadný a jednoduchý na čítanie alebo v prípade mnohých používateľov len na preskenovanie textu. Použite podnadpisy, značky, zoznamy na vylepšenie čitateľskej skúsenosti a organizovania informácií.
Pomocou tučného písma zdôraznite dôležité body alebo kľúčové slová vo vašom texte. Avšak, bold používajte s mierou, aby ste zachovali čitateľskú prehľadnosť.
6. Prelinkujte texty a podstránky navzájom
Interné prelinkovanie sa týka umiestňovania odkazov na iné časti vášho blogu. To znamená, že ak máte článok o určitej téme a chcete tu zmieniť / prepojiť iný súvisiaci text alebo rovno službu či produkt, môžete vytvoriť odkazy a umiestniť ich v danom blogu.
Príklad na interný linkbuilding na blogu Impresiv.sk
Interné prelinkovanie má niekoľko výhod, vrátane zlepšenia navigácie na vašej webstránke a zvýšenia trávenia času na nej. Výrazne vplýva na SEO, keďže buduje vnútornú štruktúru odkazov, ktoré pomáhajú vyhľadávačom kategorizovať a zoradiť váš obsah.
Je dôležité používať relevantné kľúčové slová v textoch a zahrnúť ich do odkazov. Tým zvýšite relevantnosť obsahu pre vašich čitateľov i pre Google.
7. Tvorte SEO friendly blogy
Optimalizácia pre vyhľadávače (SEO) hrá pri zvýšení návštevnosti webu dôležitú rolu. Faktory ako správny výber, zapracovanie / používanie kľúčových slov, tvorba meta popisov a nadpisov môžu zlepšiť viditeľnosť vašich blogových textov vo vyhľadávačoch. Dosiahnete vyššie pozície v organických výsledkoch a pritiahnete tak viac návštevníkov na vašu webovú stránku.
Potrebujete pomoc s takýmto typom blogov?
Alebo len trošku viac informácii z tejto oblasti?
8. Využite potenciál grafiky
Zlepší vizuálnu príťažlivosť blogu a tiež pomáha zosilniť vaše posolstvo. Pracujte s grafikou, podporujúcou tému vášho blogu. Dôrazne sa odporúča používať vlastné obrázky produktov a služieb, využívať prezentačné snímky korešpondujúce s vašou značkou.
Zapojte tiež infografiku pre vizuálne prezentovanie dát, štatistík a iných informácií.
Nezabudnite ani na videá, ktoré môžu pomôcť zvýšiť angažovanosť vašich čitateľov a tak i návštevnosť vášho blogu. Môžete ich využiť na prezentovanie vašich produktov alebo služieb, poskytnutie návodu, alebo na diskusiu o témach súvisiacich s vašou značkou.
Patríte aj vy medzi tých, ktorí sa ešte stále neodhodlali k tvorbe vlastného blogu? Naša agentúra Impresiv vám pomôže s obsahovým marketingom, SEO i propagáciou na sociálnych sieťach. Kontaktujte nás a spoločne si posvietime na vašu cestu online biznisom.
Podobné články
Branding: Ako poraziť svojich konkurentov
Verte alebo nie, značku vytvárate od kedy ste sa narodili! Skladáte svoj vlastný príbeh, vytvárate…
Tvorba PR článkov – ako by mali vyzerať a kde ich publikovať?
PR články sú dôležitou súčasťou obsahového marketingu. Vďaka nim si budujete brand, rozširujete povedomie o…
Návod, ako zistiť návštevnosť stránky a informácie o používateľoch
Pýtate sa, ako zistiť návštevnosť stránky? Zaujíma vás nielen to, koľko vám mesačne príde na…