Skip links
ako zvysit navstevnost seo

Tipy, ako zvýšiť návštevnosť vďaka SEO optimalizácii

Ešte ste na vašom novom webe nepodnikli on-page SEO audit? Alebo je vaša stránka už staršia a o SEO sa jej za tie roky ani nesnívalo? Napravte to, odmenou vám bude vyššia návštevnosť webu.

Na čo slúži SEO optimalizácia, ako funguje a čo od nej očakávať?

Cieľom SEO (Search Engine Optimization) je v prvom rade zvýšenie organickej návštevnosti. Komplexný proces, pozostávajúci zo zapracovania kľúčových slov s potenciálom, vyplnenia SEO parametrov (title, meta description, URL), linkbuildingu a tvorby interného i externého obsahu, vás posunie vo výsledkoch vyhľadávania vyššie. Čiže ľudia sa k vám prostredníctvom kľúčových výrazov a longtailov ľahšie priamo prekliknú, keďže vaša stránka sa im objaví na prvých priečkach vo vyhľadávači.

No SEO optimalizácia nie je proces, ktorého výsledky uvidíte zo dňa na deň, potrvá aj niekoľko mesiacov. Je to beh na dlhú trať. Avšak prináša svoje ovocie, z ktorého potom môžete čerpať aj roky 🙂

Ukážka vyhľadávacieho dopytu verzus zapracovania kľúčových slov do hlavných Google SEO parametrov

Procesy SEO optimalizácie webstránky

Delia sa na dve kategórie aktivít. On-page a off-page SEO. Rozdiel si možno domyslieť už z ich názvu, ale poďme sa na to pozrieť detailnejšie.

On-page SEO

Zahŕňa všetky SEO aktivity, ktoré sa realizujú priamo na vašom webe. Pracuje s prvkami na stránke, ktoré ovplyvňujú vaše pozície v Google. Realizuje sa nasledovné:

  • on-page SEO audit ako prvý krok SEO optimalizácie webstránky, vďaka ktorému sa zistí, čo všetko na vašom webe chýba,
  • zapracovanie kľúčových slov do textu, nadpisov H1, H2, H3…
  • vyplnenie title a meta description, URL a alt tagov pri obrázkoch,
  • interný linkbuilding (vzájomné poprepájanie podstránok),
  • technické úpravy (rýchlosť, štruktúra, indexácia, bezpečnosť),
  • tvorba blogových textov a nového obsahu (podstránky, produkty, novinky, zľavy).

Off-page SEO

Pri tejto kategórii SEO aktivít počítame s prácami mimo webu, avšak na jeho priamu podporu. Pomáhajú pozdvihovať hodnotenie webu – autoritu domény (DA), autoritu stránky (PA), dôveryhodnosť (TF), citačný tok (CF). Patria sem nasledovné aktivity:

  • získavanie spätných odkazov do portfólia (SEO linkbuilding orientovaný na relevantné portály s vyšším hodnotením než je to vaše), 
  • tvorba nového obsahu (publikovanie článkov na externých portáloch),
  • spolupráce s blogermi či influencermi. 

Pri zbere spätných odkazov je potrebné pamätať aj na obmieňanie textu samotného spätného odkazu (tzv. anchore text). Ako príklad môžeme uviesť našu poslednú kampaň pre advokátsku kanceláriu Hriadeľ & Heger, kde sme robili SEO na kľúčové slovo “obchodné právo”.

Ako súčasť kampane bola publikácia v magazínoch o podnikaní a financiách. V článkoch boli samozrejme umiestnené odkazy na webstránku AK Hriadel & Heger.

Brandový odkaz

V prvom článku sme použili odkaz (anchore text) typu brand. Text odkazu bol teda v tvare Advokátska kancelária Hriadel & Heger vám ponúka širokú ponuku nadštandardných služieb v o oblasti obchodného práva…. (klikateľným odkazom bolo bolo slovné spojenie, ktoré je zvýraznené).

Kľúčové slovo

Ako druhý typ odkazu (anchore textu) sme použili kľúčové slovo. Celá veta znela nasledovne: Obchodné právo je právna oblasť, ktorá v sebe skrýva množstvo právnych podoblastí… (klikateľným odkazom bolo bolo slovné spojenie, ktoré je zvýraznené). Kľúčové slovo by sa malo obmieňať a môže sa používať aj iných pádoch a tvaroch. Teda nemusí sa jednať o presnú zhodu. Môže ísť napríklad o variácie ako obchodného práva, v obchodnom práve, za obchodným právom….

URL odkaz ako Link

Ďalším skvelým typom odkazom (anchore textu) je priamia URL adresa ako link. To znamená, že klikateľný odkaz neobsahuje žiadne slovné spojenie, ale URL adresu.

Príklad: https://www.hriadelheger.eu/pravne-sluzby/obchodne-pravo/

Tento spôsob sa používa najmä na koncií odstavcov alebo konci celého článku, kde môžete uviesť frázu: viac informácií na odkaze: https://www.hriadelheger.eu/pravne-sluzby/obchodne-pravo/

Obrázok ako odkaz

ďalšou formou odkazu (anchore textu) môže byž obrázok vložený do článku, ktorý je klikateľný a teda prepojený s odkazom, respektíve URL adresou.

Zišla by sa vám pomoc pri SEO optimalizácii?

Potrebujete viac informácii z tejto oblasti?

Kontaktujte nás
alebo nás kontaktujte na tel. čísle:
+421 948 351 870

7 SEO tipov pre zvýšenie návštevnosti webu

Poďme si celý SEO proces zhrnúť v jednotlivých krokoch aj s detailnejším popisom a príkladmi. Veríme, že vám nasledujúce body pomôžu rozbehnúť sa tým správnym smerom:

  • Tip č. 1: Zvoľte kľúčové slová s vysokým objemom vyhľadávania  – pri výbere berte do úvahy číslo informujúce, koľko používateľov mesačne vyhľadáva dané slovo. Na druhej strane, vaše šance prudko klesajú, pokiaľ ide o jednoslovný vysokokonkurenčný výraz, v takom prípade radšej staviť na tie dvojslovné a dlhšie longtaily, vďaka ktorým budete relevantnejší a zároveň bližšie k dopytu zákazníka. Prípadne spájajte pri zapracovávaní do textov viaceré kľúčové slová do jedného.
  • Tip č. 2: Používajte kľúčové slová v nadpisoch – dbajte na to, aby všetky podstránky a texty obsahovali v nadpisoch nejaké to kľúčové slovo alebo longtail. No pozor, hlavne prirodzene a nenútene, inak to zákazníkov nepriláka.
  • Tip č. 3: Vytvárajte unikátne title a meta popisy – majú svoje zákonitosti, do ktorých sa treba „vpratať”. Pri title by ste nemali presiahnuť rozsah 60 znakov, pri meta popise je zase dobré vmestiť sa niekde medzi 135 až 155 znakov. V opačnom prípade si Google vyberie z vášho webu „random”. Mali by obsahovať kľúčové slovo/á a navnadiť používateľov, aby na vašu stránku klikli. Čiže žiadne fádne „omáčky”.

Ukážka vyplnených SEO parametrov

  • Tip č. 4: Používajte kľúčové slová v alt a title obrázkov – áno, aj obrázky sú pre SEO veľmi dôležité. Hrajú dôležitú úlohu v informovaní vyhľadávača o tom, o aký súbor ide. Navyše viete prostredníctvom nich získať ďalšiu návštevnosť z Google vyhľadávania obrázkov.
  • Tip č. 5: Na pravidelnej báze tvorte unikátny a kvalitný obsah – skvele vás odlíši od konkurencie a potenciálni zákazníci vás budú mať za odborníka v danej oblasti. No a čím viac takýchto článkov, tým väčšia šanca zobraziť sa v Google a prilákať nových návštevníkov.
  • Tip č. 6: Zjednodušte navigáciu na stránke – myslite na bežných používateľov webu, ktorí chcú rýchlo nájsť dané služby či produkty. A samozrejme nakúpiť. Pokiaľ to bude na vašej stránke pre nich „trápenka”, odídu ku konkurencii. Dajte si preto záležať na webdizajne, pozostávajúceho z UX (starajúceho sa o funkčnosť stránky a spokojnosť používateľa) a z UI (majúcim na starosti estetiku a grafické rozloženie).
  • Tip č. 7: Použite spätné odkazy ako vodítko – začnite interným linkbuildingom, ktorý máte čisto vo vašej moci. Poprepájajte jednotlivé podstránky a vytvorte tak jednoduchšiu cestu pre vašich zákazníkov. Vďaka zapracovaným prelinkom ich rýchlejšie dostanete tam, kam chcú oni i vy 🙂 Následne pokračujte externým linkbuildingom. ten si už vyžaduje trošku viac trpezlivosti. Na začiatok skúste osloviť partnerské stránky, či by vám neprelinkovali logo, alebo vás nezmienili na relevantnej podstránke. Ďalšími krokmi sú hľadanie zmienok o vás, kontaktovanie portálov a tvorba externých SEO / PR článkov s odkazmi.

Lámete si aj vy hlavu nad tým, ako zvýšiť návštevnosť webu? Potrebujete pomôcť so SEO optimalizáciou, prípadne správou webstránky? Naša agentúra Impresiv je tu pre vás. Kontaktujte nás a spoločne si posvietime na vašu cestu online biznisom.

Ohodnoťte stránku

Zanechajte komentár

Zobraziť
Potiahni