Igor Majan Freelencer - Tvorba web stránok
Úvod > Blog > Návody

Návod, ako zistiť návštevnosť stránky a informácie o používateľoch

Pýtate sa, ako zistiť návštevnosť stránky? Zaujíma vás nielen to, koľko vám mesačne príde na web ľudí, ale radi by ste si zistili aj detaily, odkiaľ vám ich chodí najviac a ktoré sekcie sú najnavštevovanejšie? Poradíme vám, kde si viete
.
01001010011000010010000001101010011000010010000001100100011001010110100101101110011001010010000001001101011101010111010001110100011001010111001000100001

Pýtate sa, ako zistiť návštevnosť stránky? Zaujíma vás nielen to, koľko vám mesačne príde na web ľudí, ale radi by ste si zistili aj detaily, odkiaľ vám ich chodí najviac a ktoré sekcie sú najnavštevovanejšie? Poradíme vám, kde si viete nájsť takéto analýzy, zistiť detailnú návštevnosť stránky aj informácie o používateľoch.

Google Analytics prinesie detailné dáta o návštevnosti stránky

Dnes už majú v tomto bezplatnom Google analytickom nástroji účet azda všetky weby. Jednoduchým prihlásením do neho si viete pravidelne sledovať krivku návštevnosti webu. Rozklikávaním ľavého stĺpca a filtrovaním určiť, o aké dáta máte záujem.

Pokiaľ by ste si radi overili, ako na tom ste v porovnaní s predchádzajúcim rokom či mesiacom, v Google Analytics sa to dá veľmi jednoducho. Viď. obrázok nižšie.

Zdroj obrázka: YouTube.com

Základné sekcie Google Analytics

Prostredníctvom nástroja Google Analytics si poľahky detailnejšie posvietite na svoje publikum v rovnomennej sekcii – demografia, geografia, jazyk, záujmy, správanie, zariadenie…

V sekcii akvizícia si zase premietnete cestu používateľa na váš web / e-shop – organika, reklamy, iné domény, sociálne siete.

V sekcii správanie si môžete odsledovať výkonnosť obsahu vašich stránok na základe krokov, ktoré používatelia vykonali. Zistíte takto celkový počet zobrazení jednotlivých podstránok či najprezeranejší produkt.

V prípade webu so službami či e-shopu si tu viete šikovne pozrieť konverzie a hodnoty nákupov. Prezradí vám to záložka konverzie. Prehľady sú rozdelené do štyroch častí: ciele, elektronický obchod, viackanálové zúženie a priradenie.

Potrebujete pomoc s analýzou a celkovou správou webu?

Alebo by ste len potrebovali viac informácii z tejto oblasti?

alebo nám zavolajte:
+421 948 351 870

Využite aktuálne prehľady

Takisto si viete prezistiť aj aktuálny počet návštevníkov na vašom webe. A to prostredníctvom prehľadu v reálnom čase. Dá sa tu rovnako zájsť do detailov ohľadom demografie, geografie a podobne.

Viac o tom, ako funguje tento report v reálnom čase si môžete naštudovať v tomto texte.

Ďalšie užitočné dáta

V tomto analytickom nástroji tiež zistíte, koľko návštevníkov ste získali nových a ktorí sa k vám vrátili. Odsledovať si môžete aj priemerný čas strávený na stránke a mieru okamžitých odchodov (bounce rate).

Detailný prehľad o ceste zákazníka na vaše stránky prinesú viackanálové lieviky. Máte tu k dispozícii zhrnutie každého marketingového kanála, ktorý pomáha riadiť konverzie na vašich stránkach.

A vedeli ste, že prostredníctvom Google Analytics viete tiež definovať kľúčové slová, prostredníctvom ktorých používatelia vyhľadávajú vaše stránky? Skrátka, v Google Analytics je toho viac než dosť. Keďže tento nástroj sa neustále vyvíja a podlieha zmenám, je dobré pravidelne s ním pracovať, objavovať, učiť sa.

Pokiaľ ste v Google Analytics nováčikovia, ako pomocníka isto oceníte toto video.

Zmena v Google Analytics v roku 2024

Avšak pozor, ak ste to ešte nepostrehli, Google Analytics Universal prestane od júla 2024 poskytovať svoje služby. Nahradí ho nástroj Google Analytics 4. Jeho hlavná výhoda spočíva v tom, že sa nebude spoliehať výlučne na súbory cookie. Vďaka tomu viete o svojich zákazníkoch získať informácie, aj keď vaše údaje nie sú úplné. Aby ste neprišli o svoje staré dáta, je potrebné pridať do existujúceho nastavenia vlastníctvo služby Google Analytics 4.

Ďalšie analytické nástroje na zistenie návštevnosti webu

Iste, Google Analytics je v našich končinách najpoužívanejší analytický nástroj. Užitočné prehľady návštevnosti stránok však máte k dispozícii aj v Google Search Console, alebo potom v špičkových platených nástrojoch ako sú napríklad Smartlook, ktorý oceníte v prípade, ak na webe zavádzate nejakú novú funkcionalitu, či Hotjar s tzv. heatmapami (miestami, kde používatelia najviac klikajú).

Potrebujete pomoc so správou webu? Prípadne by sa vám zišla prerábka toho starého? Pomôžeme vám rovnako s tvorbou webstránok aj ich udržiavaním a sledovaním. Obráťte sa na agentúru Impresiv a využite naše služby.

Podobné články

Branding: Ako poraziť svojich konkurentov

Verte alebo nie, značku vytvárate od kedy ste sa narodili! Skladáte svoj vlastný príbeh, vytvárate…

Príspevok na webstránku pre začínajúcich podnikateľov

Ako získať príspevok na samostatnú zárobkovú činnosť (SZČO) na rok 2024 Začiatok podnikania môže byť…

top view ring binder

Tvorba firemného blogu ako spôsob zvýšenia návštevnosti webu

Pokiaľ túžite pozdvihnúť čísla návštevnosti vášho webu, stavte na blogovanie. Pravidelná tvorba nového interného obsahu…

Nerobiť fušerinu Čakanie na Godota Žiadne jamostvá Kvalita ne-stojí málo Svoj piesoček
Žiadne jamostvá Kvalita ne-stojí málo Svoj piesoček Nerobiť fušerinu Čakanie na Godota