Pýtate sa, ako zistiť návštevnosť stránky? Zaujíma vás nielen to, koľko vám mesačne príde na web ľudí, ale radi by ste si zistili aj detaily, odkiaľ vám ich chodí najviac a ktoré sekcie sú najnavštevovanejšie? Poradíme vám, kde si viete nájsť takéto analýzy, zistiť detailnú návštevnosť stránky aj informácie o používateľoch.
Google Analytics prinesie detailné dáta o návštevnosti stránky
Dnes už majú v tomto bezplatnom Google analytickom nástroji účet azda všetky weby. Jednoduchým prihlásením do neho si viete pravidelne sledovať krivku návštevnosti webu. Rozklikávaním ľavého stĺpca a filtrovaním určiť, o aké dáta máte záujem.
Pokiaľ by ste si radi overili, ako na tom ste v porovnaní s predchádzajúcim rokom či mesiacom, v Google Analytics sa to dá veľmi jednoducho. Viď. obrázok nižšie.
Zdroj obrázka: YouTube.com
Základné sekcie Google Analytics
Prostredníctvom nástroja Google Analytics si poľahky detailnejšie posvietite na svoje publikum v rovnomennej sekcii – demografia, geografia, jazyk, záujmy, správanie, zariadenie…
V sekcii akvizícia si zase premietnete cestu používateľa na váš web / e-shop – organika, reklamy, iné domény, sociálne siete.
V sekcii správanie si môžete odsledovať výkonnosť obsahu vašich stránok na základe krokov, ktoré používatelia vykonali. Zistíte takto celkový počet zobrazení jednotlivých podstránok či najprezeranejší produkt.
V prípade webu so službami či e-shopu si tu viete šikovne pozrieť konverzie a hodnoty nákupov. Prezradí vám to záložka konverzie. Prehľady sú rozdelené do štyroch častí: ciele, elektronický obchod, viackanálové zúženie a priradenie.
Potrebujete pomoc s analýzou a celkovou správou webu?
Alebo by ste len potrebovali viac informácii z tejto oblasti?
Využite aktuálne prehľady
Takisto si viete prezistiť aj aktuálny počet návštevníkov na vašom webe. A to prostredníctvom prehľadu v reálnom čase. Dá sa tu rovnako zájsť do detailov ohľadom demografie, geografie a podobne.
Ďalšie užitočné dáta
V tomto analytickom nástroji tiež zistíte, koľko návštevníkov ste získali nových a ktorí sa k vám vrátili. Odsledovať si môžete aj priemerný čas strávený na stránke a mieru okamžitých odchodov (bounce rate).
Detailný prehľad o ceste zákazníka na vaše stránky prinesú viackanálové lieviky. Máte tu k dispozícii zhrnutie každého marketingového kanála, ktorý pomáha riadiť konverzie na vašich stránkach.
A vedeli ste, že prostredníctvom Google Analytics viete tiež definovať kľúčové slová, prostredníctvom ktorých používatelia vyhľadávajú vaše stránky? Skrátka, v Google Analytics je toho viac než dosť. Keďže tento nástroj sa neustále vyvíja a podlieha zmenám, je dobré pravidelne s ním pracovať, objavovať, učiť sa.
Zmena v Google Analytics v roku 2024
Avšak pozor, ak ste to ešte nepostrehli, Google Analytics Universal prestane od júla 2024 poskytovať svoje služby. Nahradí ho nástroj Google Analytics 4. Jeho hlavná výhoda spočíva v tom, že sa nebude spoliehať výlučne na súbory cookie. Vďaka tomu viete o svojich zákazníkoch získať informácie, aj keď vaše údaje nie sú úplné. Aby ste neprišli o svoje staré dáta, je potrebné pridať do existujúceho nastavenia vlastníctvo služby Google Analytics 4.
Ďalšie analytické nástroje na zistenie návštevnosti webu
Iste, Google Analytics je v našich končinách najpoužívanejší analytický nástroj. Užitočné prehľady návštevnosti stránok však máte k dispozícii aj v Google Search Console, alebo potom v špičkových platených nástrojoch ako sú napríklad Smartlook, ktorý oceníte v prípade, ak na webe zavádzate nejakú novú funkcionalitu, či Hotjar s tzv. heatmapami (miestami, kde používatelia najviac klikajú).
Potrebujete pomoc so správou webu? Prípadne by sa vám zišla prerábka toho starého? Pomôžeme vám rovnako s tvorbou webstránok aj ich udržiavaním a sledovaním. Obráťte sa na agentúru Impresiv a využite naše služby.