Skip links
pr clanok

Tvorba PR článkov – ako by mali vyzerať a kde ich publikovať?

PR články sú dôležitou súčasťou obsahového marketingu. Vďaka nim si budujete brand, rozširujete povedomie o vašich produktoch či službách, zákaznícku základňu, podporujete predaj. Nie ste si tak úplne istí formou PR článkov a pýtate sa, kde ich dať publikovať a koľko vás to bude stáť? Nasmerujeme vás.

Čo sú to PR články a na čo slúžia?

Skratka PR (public relations) sa z angličtiny prekladá ako vzťahy s verejnosťou a teda PR články slúžia na ich dlhodobé budovanie. Tieto propagačné a zároveň informačné texty prezentujú spoločnosť, značku alebo konkrétny produkt či službu. Sú primárne určené na komunikáciu noviniek a „vypichnutie” dôležitých informácií. Správne napísaný a publikovaný PR článok povzbudí potenciálnych zákazníkov k návšteve webu, kúpe produktu alebo objednaniu služby. Okrem toho tieto texty zvyšujú návštevnosť webu a vďaka zapracovaným spätným odkazom podporujú linkbuilding.

Hlavné ciele PR článkov

Aby sme si to zhrnuli, kvalitne napísaným a vhodne uverejneným PR článkom viete dosiahnuť nasledovné:

  • rozšíriť povedomie o značke, novom produkte alebo službe,
  • podporiť nákup / objednávanie,
  • osloviť nových zákazníkov.
  • získať spätné odkazy z relevantného webu s vysokou návštevnosťou,
  • posunúť sa v SERP-e (rebríčku Google) vyššie.

Ako by mal vyzerať profi PR článok?

Pýtate sa, ako písať PR články? V prvom rade by mali byť pre čitateľa atraktívne a prinášať mu informácie pútavou formou. Snažte sa, aby tieto texty neboli príliš dlhé. Ideálne, ak sa vmestíte do rozsahu okolo 2 normostrán. Dajte si tiež pozor, aby ste dodržali odporúčanú dĺžku title (55 až 60 znakov) i meta description (135 až 155 znakov). Určite si jasnú štruktúru (nadpis, meta description, perex, jadro článku s podnadpismi, záver). Okrem klasických viet a odstavcov používajte zoznamy a odrážky. Písané spestrite obrázkami, infografikami, videami. 

Podniknite analýzu kľúčových slov a následne zapracujte vybrané do textu samotného, nadpisov i SEO parametrov, podniknite SEO optimalizáciu celého článku. Následne cez kľúčové výrazy pridajte 2 až 4 odkazy na domovskú a produktové podstránky, pričom sa pousilujte, aby boli rovnomerne rozmiestnené. Ideálne mať prvý odkaz zapracovaný hneď v prvom odstavci. Pozor, nie však v perexe! 

Nezabudnite vytvoriť call-to-action (výzvu na akciu), ktorou by sa mal článok končiť. Môžete navrhnúť tiež rôzne buttony s požadovanou výzvou a rozmiestniť ich v článku. Dajte si však pozor, aby ste to s nimi neprehnali a nepôsobilo to v konečnom dôsledku rušivo. 

ukážka zapracovania spätných odkazov do článku

Kde publikovať PR článok a koľko vás bude stáť?

Pýtate sa, kde nájsť správne miesto pre váš PR článok? Základom je, aby to bol najmä relevantný portál z hľadiska zamerania a cieľovky. Druhou podstatnou vecou je hodnotenie daného webu. Snažte sa nájsť také, ktoré sú na tom v porovnaní s tým vaším o niečo lepšie. Aby ste sa takýmto spôsobom trošku vytiahli. No a tretí faktor pri otázke, kde publikovať PR článok, býva samozrejme cena. Práve budget býva kľúčový pri rozhodovaní sa firiem, či idú alebo nejdú investovať do tejto položky.

Potrebujete pomoc s marketingovou stratégiou?

Prípadne hľadáte dôveryhodné informácie v tejto oblasti z prvej ruky?

Kontaktujte nás
alebo nás kontaktujte na tel. čísle:
+421 948 351 870

Pýtate sa, koľko vo všeobecnosti stoja PR články? Aktuálne viete na lacnejších portáloch s hodnotením domény okolo 30-35 publikovať texty za približne 100 eur. Na lukratívnejších slovenských portáloch, ktoré majú dvojnásobne lepšie hodnotenia i čítanosť, sa tieto čísla pohybujú približne od 500 do 1000 eur. Viete tu však využiť celkom výrazné balíkové zľavy v prípadoch, ak budete na portáloch publikovať častejšie. Zlatou strednou cestou je uverejňovanie PR článkov v sekciách s tlačovými správami. Tu sa viete dostať na cenu cca 150 až 300 eur. Hoci nemôžete očakávať až taký vysoký nápor čitateľov a potenciálnych zákazníkov, na svoju cieľovku tam natrafiť môžete. 

V prípade, ak vám portál neponúka automaticky aj propagáciu na sociálnych sieťach, požiadajte o takúto možnosť, aj keď možno za príplatok. Následne si príspevky prezdieľajte aj sami na vašom Facebooku, Instagrame / LinkedIne.

Komplexný cenník za publikáciu a tvorbu rôznych formátov nájdete u väčšiny portálov voľne zverejnený. Samozrejme, je potrebné sa informovať, či sú ceny stále aktuálne a najmä prezistiť si možnosti zliav na mieru 🙂

4 tipy, ako svoje PR články vyšperkovať k dokonalosti

No a na záver vám prinášame ešte niekoľko tipov, ako napísať PR článok, na ktorý budete hrdí a nemal by sa minúť účinkom:

  1. Píšte z pohľadu cieľovky, nie z toho vášho (ideálne, ak si na začiatku pre toto vytvoríte vzorové persóny).
  2. Používajte viaceré tvary kľúčových slov, aby text nepôsobil silene a umelo len pre Googlebota a dobre sa čítal.
  3. Nechajte článok po napísaní odležať” a vráťte sa k nemu po niekoľkých hodinách alebo na druhý deň, aby ste ho ešte zeditovali. 
  4. Vyhrajte sa s hlavným nadpisom i podnadpismi. Ideálne nevymýšľať ich final verziu hneď na začiatku. Skôr sa najprv pustiť do jadra textu, z ktorého vám na záver možno niečo výstižné vyplynie a použijete to ako pútavý titulok.

Ďalšie tipy, nápomocné pri tvorbe PR formátov, si môžete pozrieť v tomto videu.

Potrebujete pomôcť s obsahovým marketingom, SEO optimalizáciou článkov i webu, celkovou správou stránky? Nech už je akokoľvek, pomôžeme vám. Kontaktujte našu agentúru Impresiv. Spoločne rozbehneme váš online biznis.

Ohodnoťte stránku

Zanechajte komentár

Zobraziť
Potiahni