Igor Majan Freelencer - Tvorba web stránok
Úvod > Blog > SEO

Tvorba PR článkov – ako by mali vyzerať a kde ich publikovať?

PR články sú dôležitou súčasťou obsahového marketingu. Vďaka nim si budujete brand, rozširujete povedomie o vašich produktoch či službách, zákaznícku základňu, podporujete predaj. Nie ste si tak úplne istí formou PR článkov a pýtate
.
01001010011000010010000001101010011000010010000001100100011001010110100101101110011001010010000001001101011101010111010001110100011001010111001000100001

PR články sú dôležitou súčasťou obsahového marketingu. Vďaka nim si budujete brand, rozširujete povedomie o vašich produktoch či službách, zákaznícku základňu, podporujete predaj. Nie ste si tak úplne istí formou PR článkov a pýtate sa, kde ich dať publikovať a koľko vás to bude stáť? Nasmerujeme vás.

Čo sú to PR články a na čo slúžia?

Skratka PR (public relations) sa z angličtiny prekladá ako vzťahy s verejnosťou a teda PR články slúžia na ich dlhodobé budovanie. Tieto propagačné a zároveň informačné texty prezentujú spoločnosť, značku alebo konkrétny produkt či službu. Sú primárne určené na komunikáciu noviniek a „vypichnutie” dôležitých informácií. Správne napísaný a publikovaný PR článok povzbudí potenciálnych zákazníkov k návšteve webu, kúpe produktu alebo objednaniu služby. Okrem toho tieto texty zvyšujú návštevnosť webu a vďaka zapracovaným spätným odkazom podporujú linkbuilding.

Hlavné ciele PR článkov

Aby sme si to zhrnuli, kvalitne napísaným a vhodne uverejneným PR článkom viete dosiahnuť nasledovné:

  • rozšíriť povedomie o značke, novom produkte alebo službe,
  • podporiť nákup / objednávanie,
  • osloviť nových zákazníkov.
  • získať spätné odkazy z relevantného webu s vysokou návštevnosťou,
  • posunúť sa v SERP-e (rebríčku Google) vyššie.

Ako by mal vyzerať profi PR článok?

Pýtate sa, ako písať PR články? V prvom rade by mali byť pre čitateľa atraktívne a prinášať mu informácie pútavou formou. Snažte sa, aby tieto texty neboli príliš dlhé. Ideálne, ak sa vmestíte do rozsahu okolo 2 normostrán. Dajte si tiež pozor, aby ste dodržali odporúčanú dĺžku title (55 až 60 znakov) i meta description (135 až 155 znakov). Určite si jasnú štruktúru (nadpis, meta description, perex, jadro článku s podnadpismi, záver). Okrem klasických viet a odstavcov používajte zoznamy a odrážky. Písané spestrite obrázkami, infografikami, videami.

Podniknite analýzu kľúčových slov a následne zapracujte vybrané do textu samotného, nadpisov i SEO parametrov, podniknite SEO optimalizáciu celého článku. Následne cez kľúčové výrazy pridajte 2 až 4 odkazy na domovskú a produktové podstránky, pričom sa pousilujte, aby boli rovnomerne rozmiestnené. Ideálne mať prvý odkaz zapracovaný hneď v prvom odstavci. Pozor, nie však v perexe!

Nezabudnite vytvoriť call-to-action (výzvu na akciu), ktorou by sa mal článok končiť. Môžete navrhnúť tiež rôzne buttony s požadovanou výzvou a rozmiestniť ich v článku. Dajte si však pozor, aby ste to s nimi neprehnali a nepôsobilo to v konečnom dôsledku rušivo.

ukážka zapracovania spätných odkazov do článku

Kde publikovať PR článok a koľko vás bude stáť?

Pýtate sa, kde nájsť správne miesto pre váš PR článok? Základom je, aby to bol najmä relevantný portál z hľadiska zamerania a cieľovky. Druhou podstatnou vecou je hodnotenie daného webu. Snažte sa nájsť také, ktoré sú na tom v porovnaní s tým vaším o niečo lepšie. Aby ste sa takýmto spôsobom trošku vytiahli. No a tretí faktor pri otázke, kde publikovať PR článok, býva samozrejme cena. Práve budget býva kľúčový pri rozhodovaní sa firiem, či idú alebo nejdú investovať do tejto položky.

Potrebujete pomoc s marketingovou stratégiou?

Prípadne hľadáte dôveryhodné informácie v tejto oblasti z prvej ruky?

alebo nám zavolajte:
+421 948 351 870

Pýtate sa, koľko vo všeobecnosti stoja PR články? Aktuálne viete na lacnejších portáloch s hodnotením domény okolo 30-35 publikovať texty za približne 100 eur. Na lukratívnejších slovenských portáloch, ktoré majú dvojnásobne lepšie hodnotenia i čítanosť, sa tieto čísla pohybujú približne od 500 do 1000 eur. Viete tu však využiť celkom výrazné balíkové zľavy v prípadoch, ak budete na portáloch publikovať častejšie. Zlatou strednou cestou je uverejňovanie PR článkov v sekciách s tlačovými správami. Tu sa viete dostať na cenu cca 150 až 300 eur. Hoci nemôžete očakávať až taký vysoký nápor čitateľov a potenciálnych zákazníkov, na svoju cieľovku tam natrafiť môžete.

V prípade, ak vám portál neponúka automaticky aj propagáciu na sociálnych sieťach, požiadajte o takúto možnosť, aj keď možno za príplatok. Následne si príspevky prezdieľajte aj sami na vašom Facebooku, Instagrame / LinkedIne.

Komplexný cenník za publikáciu a tvorbu rôznych formátov nájdete u väčšiny portálov voľne zverejnený. Samozrejme, je potrebné sa informovať, či sú ceny stále aktuálne a najmä prezistiť si možnosti zliav na mieru 🙂

4 tipy, ako svoje PR články vyšperkovať k dokonalosti

No a na záver vám prinášame ešte niekoľko tipov, ako napísať PR článok, na ktorý budete hrdí a nemal by sa minúť účinkom:

  1. Píšte z pohľadu cieľovky, nie z toho vášho (ideálne, ak si na začiatku pre toto vytvoríte vzorové persóny).
  2. Používajte viaceré tvary kľúčových slov, aby text nepôsobil silene a umelo len pre Googlebota a dobre sa čítal.
  3. Nechajte článok po napísaní odležať” a vráťte sa k nemu po niekoľkých hodinách alebo na druhý deň, aby ste ho ešte zeditovali.
  4. Vyhrajte sa s hlavným nadpisom i podnadpismi. Ideálne nevymýšľať ich final verziu hneď na začiatku. Skôr sa najprv pustiť do jadra textu, z ktorého vám na záver možno niečo výstižné vyplynie a použijete to ako pútavý titulok.

Ďalšie tipy, nápomocné pri tvorbe PR formátov, si môžete pozrieť v tomto videu.

Potrebujete pomôcť s obsahovým marketingom, SEO optimalizáciou článkov i webu, celkovou správou stránky? Nech už je akokoľvek, pomôžeme vám. Kontaktujte našu agentúru Impresiv. Spoločne rozbehneme váš online biznis.

Podobné články

Branding: Ako poraziť svojich konkurentov

Verte alebo nie, značku vytvárate od kedy ste sa narodili! Skladáte svoj vlastný príbeh, vytvárate…

top view ring binder

Tvorba firemného blogu ako spôsob zvýšenia návštevnosti webu

Pokiaľ túžite pozdvihnúť čísla návštevnosti vášho webu, stavte na blogovanie. Pravidelná tvorba nového interného obsahu…

Navod ako zistit navstevnost stranky a informacie o pouzivateloch

Návod, ako zistiť návštevnosť stránky a informácie o používateľoch

Pýtate sa, ako zistiť návštevnosť stránky? Zaujíma vás nielen to, koľko vám mesačne príde na…

Nerobiť fušerinu Čakanie na Godota Žiadne jamostvá Kvalita ne-stojí málo Svoj piesoček
Žiadne jamostvá Kvalita ne-stojí málo Svoj piesoček Nerobiť fušerinu Čakanie na Godota