Skip links
nastroje nahlad

Bezplatné nástroje pre webmasterov

Google Analytics

analytics

Ide o bezplatný nástroj, ktorý slúži na analýzu návštevnosti, meranie predaja, správanie návštevníkov a ponúka ešte veľa ďalších užitočných rád. Tento nástroj by mal využívať každý majiteľ e-shopu alebo web stránky, ktorý chce mať prehľad o úspešnosti svojej web stránky. Nástroj sa aktivuje pomocou vygenerovaného kódu, ktorý sa umiestni priamo na web stránku.

 

Webmaster tools

webmaster

Webmastertools alebo aj Google SearchConsole je skvelým nástrojom, ktorý poskytuje informácie ako priemerné pozície, počet kliknutí či mieru prekliku na dané kľúčové slová. Na jednom mieste tak vidíte aktuálne pozície vašej web stránky. Údaje sa navyše zaznamenávajú do grafu, pomocou ktorého môžete vidieť, či vaše pozície stúpajú alebo klesajú.
Pomocou nástroja webmastertools môžete tiež vidieť všetky spätné odkazy, ktoré smerujú na vašu web stránku. To vám umožní zistiť, ktoré web stránky na vás odkazujú a následne vyfiltrovať tie nekvalitné. Na dištancovanie sa od nekvalitných spätných odkazov slúži nástroj Dištancovanie sa od odkazov, ktorý sa tiež nachádza vo webmastertools.

 

Návrh kľúčových slov

klucslovo

Navrhovanie správnych kľúčových slov nie je vôbec zložité, no aj tak veľa e-shopov a web stránok stroskotá práve v tejto časti. Správne kľúčové slová sú naozaj veľmi podstatné -pokiaľ zvolíte málo vyhľadávané kľúč. slová, vaša návštevnosť a zisky budú na tom biedne. Preto je lepšie zvoliť kľúčové slovo, ktoré má vyššiu návštevnosť, aj keď majú vyššiu konkurenciu a tým bude aj optimalizácia pre vyhľadávače náročnejšia.
Pri navrhovaní kľúčových slov vám pomôžu nástroje Google Adwords (Plánovač kľúčových slov) alebo český nástroj Collabim.cz, ktoré navrhnú relevantné kľúčové slová a vyhodnotia ich hľadanosťi vašu aktuálnu pozíciu (pokiaľ už web stránku máte spustenú).
Vami zvolené kľúčové slová treba umiestniť do meta titulku a popisu, H titulkov ale aj priamo do textu.

Príspevky na sociálnych sieťach

social

Sociálne siete sa v posledných rokoch stali skvelým prostriedkom na propagáciu služieb a produktov. To si uvedomil aj vyhľadávač Google a začal brať do úvahy sociálnu aktivitu danej web stránky či e-shopu. To znamená, že pokiaľ máte dobre rozbehnuté sociálne profily, je to výhoda pre SEO a teda pre vaše pozície. Na sociálnych sieťach však treba prispievať pravidelne. Nie každý má ale čas pravidelne prispievať na všetkých sociálnych sieťach a práve pre tých ľudí je vhodný nástroj HootSuite.

Ten umožňuje bezplatne si prepojiť 3 sociálne siete. Príspevok publikovaný prostredníctvom tohto nástroja bude automaticky publikovaný na každom prepojenom sociálnom profile. Príspevky sa navyše dajú naplánovať, vašu sociálnu aktivitu si tak môžete pred pripraviť aj na pol roka dopredu.

 

SEO Analýza

seo

Nie každý je SEO expert a preto často nevie rozoznať nedostatky, ktoré SEO ovplyvňujú. Práve na to slúžia rôzne nástroje, ktoré vám pomôžu pri SEO analýze vášho webu. Tieto nástroje vám vyhodnotia nedostatky, týkajúce sa meta údajov, kľúčových slov, titulkov, spätných odkazov, nastavenia responzivity a celkových nedostatkov samotnej web stránky. Na základe analýzy vám nástroj vygeneruje jednoduchý SEO audit a vy tak prehľadne vidíte, čo všetko treba zmeniť. Väčšina kvalitných nástrojov je spoplatnená, avšak takmer každý z nich ponúka bezplatnú skúšobnú verziu, ktorá vám bude bohato stačiť. Medzi najlepšie nástroje patria: seositecheckup.com, neilpatel.com/seo-analyzer/, site-analyzer.com, seoptimer.com, zadroweb.com.

 

Duplicitný obsah

duplicitny

Veľakrát sa stáva, že novo vytvorená web stránka alebo e-shop čerpá popisy produktov od dodávateľov. Takéto texty sú často umiestnené na samotnej web stránke dodávateľa a na ďalších x stránkach ich odberateľov. To je samozrejme veľmi zlé! Vyhľadávače takýto text nájdu pomocou algoritmov a vyhodnotia ho ako duplicitný obsah. To môže vašej web stránke alebo e-shopu veľmi ublížiť na pozíciách. Na web stránkach treba mať preto vlastné texty alebo aspoň prerobené,už spomínané texty od dodávateľov.
Na odhalenie duplicitného obsahu slúžia nástroje ako copyscape.com, plagspotter.com čiseoreviewtools.com/duplicate-content-checker. Duplicitný obsah sa delí na externý (obsah, ktorý sa nachádza na cudzích stránkach) a interný. O interný duplicitný obsah ide, pokiaľ máte na vašej web stránke pod-stránky s rovnakým obsahom. To isté platí pri e-shope a jeho produktoch.

Dĺžka textu

V zásade platí, že každá pod-stránka s vysokou prioritou by mala obsahovať kvalitný text s určitou dĺžkou. Názory na minimálnu dĺžku textu na web stránke sa líšia, niekto tvrdí minimálne 500, niekto až 2000 slov. Celkový počet slov môže pomôcť vašej web stránke a jej pozíciám v Google. Samozrejme, pozície vo výsledkoch vyhľadávania neovplyvňuje len dĺžka textu. Určite sa stretnete s web stránkami, ktoré nemajú takmer žiadny text a majú dobré pozície. SEO ovplyvňuje veľa faktorov! Príliš veľa textu tiež môže znížiť vaše konverzie. Text treba patrične rozložiť, usporiadať do odstavcov, používať titulky, bold a kvalitné obrázky. Pokiaľ chcete zistiť, koľko máte na vašej web stránke textu, pomôžu vám nástroje ako seoreviewtools.com/bulk-web-page-word-count-checker alebo wordcounter.net/website-word-count.

Tvorba grafiky

Banner vytvorený cez nástroj canva.com

Nie každý majiteľ webu je grafik a nie každý si môže grafika dovoliť – napríklad na obohatenie príspevkov v blogu alebo na soc. sieťach. V takom prípade určite uvítate nástroje na tvorbu grafiky a infografiky, medzi takéto patria napríklad canva.com alebo venngage.com.

Bezplatné obrázky

obrazky

Všetky obrázky, umiestnené na web stránke, podliehajú autorskému zákonu, nemôžete teda len tak kdekoľvek stiahnuť obrázok a umiestniť ho na svoju web stránku. Obrázky sa musia kupovať z fotobánk alebo priamo od fotografov. Cena jednej fotky vo fotobanke sa pohybuje od 1 € do 10 €,existujú však aj bezplatné fotobanky, kde nájdete pomerne kvalitné fotky úplne zadarmo. Jednou takou je pixabay.com alebo pexels.com.

3.8/5 - (celkom: 6 )

Zanechajte komentár

Zobraziť
Potiahni