Možno ste už počuli o sociálnej sieti Tumblr.com. V tomto článku si povieme ako sa dá tumblr využiť v prospech vašej web stránky, podnikania a SEO optimalizácií. Tumblr.com je zároveň sociálnou sieťou ale aj blogovací systém.
Táto sociálna sieť vznikla v roku 2007 od vtedy narástol počet jej užívateľov na viac ako 75 miliónov. 70 % užívateľov je starších ako 35 rokov. Veľa z týchto užívateľov využíva Tumblr práve na podnikanie. Príspevky, ktoré zverejníte na tejto sociálnej sieti sú po nejakom čase zaradené do vyhľadávania.
Tumblr sa teda dá využívať ako firemný blog, na ktorom môžete zdielať svoje novinky, rady a tipy. Každý blog má svoju vlastnú adresu v tvare nazovblogu.tumblr.com. Táto adresa sa dá presmerovať na na doménu 2. rádu teda nazovblogu.sk.
Príspevky, ktoré zdieľate môžete prepojiť hashtagmi. Môžete zdielať text, videá, obrázky, hudbu, rozhovory alebo odkazy.
Tumblr a SEO optimalizácia
Pokiaľ zlepšujete pozície vo vyhľadávači pre vaše webové stránky, tumblr vám v tom môže do určitej mieri pomôcť. Pri publikovaní textu stačí pridať spätný odkaz. Tumblr ako jedna z mála sociálnych sietí poskytuje dofollow odkazy. Dofollow odkazy sú akceptované odkazy, ktoré zlepšujú pozície. Aj keď nejde o až tak kvalitné spätné odkazy ako napr. z PR článku v dobrom magazíne, pri správnej taktike vám môže aj Tumblr zlepšiť pozície.
Ako získať zadarmo spätné odkazy
Textové príspevky, ktoré budete zdielať musia mať dostatočnú dĺžku. Osobne pridávam iba príspevky s min. 300 slovami. Podstata príspevkov je podobná ako pri písaní PR článkov a anchor textov v nich. v príspevku by mali byť kľúčové slová, spätné odkazy a pekne naformátovaný text(treba používať tučné písmo, kurzívu a h1, h2, h3 tagy).
Príspevky by mali byť relevantné k obsahu vašej web stránky. Prispievať treba pravidelne a nie nárazovo. Takže nie je dobre hneď po registrácií publikovať 30 príspevkov so spätnými odkazmi. Najlepšie je publikovať cca raz za týždeň.
Váš profil na Tumblr je v podstate tiež webová stránka, takže texty, ktoré tu publikujete nemôžu byť publikované nikde inde, teda nemôžu byť duplicitné.
Pridať odkaz alebo zvýrazňovať text môžete pomocou označenia daného textu a následne si vyberiete z ponuky nástrojov.
Zmena vzhľadu
Vzhľad svojho blogu si môžete upraviť. Na svojej stene musíte kliknúť na svoje logo a potom na „Edit appearance“. Zmeniť si môžete titulný obrázok, logo, farbu pozadia, názov blogu…
Podobné články
Tvorba firemného blogu ako spôsob zvýšenia návštevnosti webu
Pokiaľ túžite pozdvihnúť čísla návštevnosti vášho webu, stavte na blogovanie. Pravidelná tvorba nového interného obsahu…
Tvorba PR článkov – ako by mali vyzerať a kde ich publikovať?
PR články sú dôležitou súčasťou obsahového marketingu. Vďaka nim si budujete brand, rozširujete povedomie o…
Návod, ako zistiť návštevnosť stránky a informácie o používateľoch
Pýtate sa, ako zistiť návštevnosť stránky? Zaujíma vás nielen to, koľko vám mesačne príde na…