Igor Majan Freelencer - Tvorba web stránok
Úvod > Blog > Podcast

5 overených tipov ako zvýšiť mieru prekliku-CTR

Ako zaujať používateľa obsahom a ako docieliť vyššiu mieru prekliku v Google? Týchto 5 rád viete aplikovať rýchlo a hneď. Investovali ste do novej webstránky, grafika je prepracovaná, text reklamy je výstižný a vtipný. Ľudia však na vašu
.
01001010011000010010000001101010011000010010000001100100011001010110100101101110011001010010000001001101011101010111010001110100011001010111001000100001

Ako zaujať používateľa obsahom a ako docieliť vyššiu mieru prekliku v Google? Týchto 5 rád viete aplikovať rýchlo a hneď.

Investovali ste do novej webstránky, grafika je prepracovaná, text reklamy je výstižný a vtipný. Ľudia však na vašu stránku stále neklikajú. Čím je to spôsobené? Optimalizácia miery prekliku (CTR) je jednou z mnohých techník, ktorá ovplyvňuje návštevnosť webstránky. Prečítajte si o tom, čo to miera prekliku vlastne je a  prečo vaša reklama nezaujala. 5 osvedčených tipov vám pomôže zlepšiť mieru prekliku aj bez marketérskeho kúzlenia a mágie.

Čo to vlastne CTR je?

Miera prekliku, alebo click-through rate, hovorí o pomere medzi počtom kliknutí na konkrétny odkaz a počtom zobrazení. Ak ste na strednej milovali matematiku ako my, určite vás poteší nenáročná rovnica:

Click Rate=Počet kliknutíPočet zobrazení 100

Povedzme, že ste vytvorili peknú reklamu, ktorú videlo 100 ľudí. Jej obsah a vizuál prišiel zaujímavý 10 ľuďom, ktorí na ňu klikli. CTR vášho premysleného bannera je 10%. 
Je potrebné si tiež uvedomiť fakt, že CTR ukazuje všetky kliknutia, teda aj v prípade, ak jeden človek klikol na reklamu viackrát. Aká je ideálna hodnota alebo benchmark miery prekliku? Odpoveď je pomerne komplikovaná, keďže priemerná hodnota závisí od lokality, ale aj od oblasti, v ktorej podnikáte. Wordstream publikoval prehľadný report s benchmarkom pre každú oblasť.

Prečo by som mal sledovať CTR?

CTR vyjadrené v percentách držíte v ruke. Čo však ďalej s týmto číslom? V jednoduchosti, ukazuje či ľudí vaša reklama zaujala alebo nie. Povedzme, že predávate fény na vlasy. Užívateľ vyhľadáva pojem: fén na vlasy Dyson. Vy však v reklame operujete s termínom: fén na vlasy. Reklama sa užívateľom zobrazuje, dokonca niekoľko ľudí na stránku preklikne. Vyššie šance však v hre o fény bude mať ten hráč, ktorý sa zobrazuje na termín: fén na vlasy Dyson. Poopravíte si obsah reklamy a ste opäť na koni. A to vďaka CTR.

Aké sú dôvody, prečo moja reklama nezaujala?

Vytvorili ste parádnu reklamu a čakáte na množstvo nových zákazníkov. Tí však stále neprichádzajú. Už viete, že text reklamy musí byť konkrétny ako v prípade fénov. Je dôležité cieliť na špecifické kľúčové slová, ktoré spôsobia rozšírenie zreníc a preklik na vašu stránku.

Spomenieme aj ďalšie dôvody, prečo reklama nemusí byť úspešná:

1. Obsah bez výpovednej hodnoty

Reklama jednoducho nerozpráva rečou kmeňa vášho publika, je napísaná nezrozumiteľne. Častým problémom tiež je, keď zákazník nenájde informáciu o super zľave na fén na vašom  webe. Jednoducho si nie je istý, či nenaletel na podvod. V komunikácii je potrebné byť konzistentný.

2. Nastavenie reklamy

Môže sa stať, že reklama sa  zobrazuje nerelevantnému publiku. Reklama na       fén sa zobrazuje nesprávnym používateľom, ktorí nemajú dôvod a motiváciu kliknúť na reklamu. Pred spustením reklamy je dôležité nastaviť správne cielenie ako aj formát reklamy.

3. Na webstránke sa orientuje veľmi náročne

Používateľ sa zrazu ocitne na webstránke. Tá však pôsobí veľmi serióznym dojmom, na rozdiel od reklamy, ktorá používa množstvo slangu a farieb. Problémom je náročná navigácia či nákupný proces od vloženia do košíka po zakúpenie produktu. Mať kvalitnú webstránku je alfa a omega pre váš biznis.

Button: Chcem webstránku

Ako teda zlepšiť CTR?

Zosumarizovali sme 5 tipov ako zlepšiť CTR. Výhodou je, že nezaberú veľa času a upraviť ich viete aj bez pomoci celej marketingovej agentúry.

1. Optimalizácia textu a nadpisu

  • Na úvod si zadefinujte kľúčové slová, ktoré musia byť obsiahnuté v nadpise a následne v texte. Nadpis je samozrejme najkľúčovejší.
  • Nezabudnite tiež na emočný element slov. Používajte tie slová, ktoré motivujú vaše publikum, ktoré uistia, že práve vy ste ten profesionálny e-shop alebo služba . Namiesto najlepšia práca v najúžasnejšej firme, skúste napísať: Naštartujte vašu kariéru u nás. Netlačte na pílu so superlatívmi.
  • Nebojte sa použiť opytovacie vety typu: Ako zvýšiť, Kde nájsť. Použite presné znenie otázky, ktorú používateľ hľadá vo vyhľadávačí. Zvýšite tak jeho zvedavosť, pretože ponúkate riešenie na jeho problém.
  •  Ak ponúkate napríklad lokálnu službu, nezabudnite to uviesť: osobný tréner v Trenčíne.
  • Používanie číselných informácii v headline môže podľa psychológov podporiť zákazníka k interakcii.
  • Využite slová, ktoré budú odzrkadľovať aktuálnu sezónu, Black Friday, Vianoce, Valentín.
  • Ukážte pridanú hodnotu, extra službu: doprava zadarmo, servis zdarma.
  • Nebojte sa tiež využívať symboly, emoji alebo hastagy- ak to korešponduje s celkovou komunikáciou vašej značky (Sme číslo 1 na trhu versus #1).
  • Na koniec je vhodné motivovať užívateľa k akcii: Kontaktujte nás, Rezervovať izbu, Prečítajte si blog.

2. Vyskúšajte niekoľko formátov

Pouvažujte nad rozmerom, umiestnením prvkov a textu. Je všetko prehľadné? Zaujme formát užívateľa? Je formát konzistentný s jazykom, ktorý značka používa pri každodennej komunikácii? Pripravte si niekoľko formátov a otestujte ich.  Samozrejme, myslite na pravidlo: mobile-first

3. Správne zvolené publikum

Zistite, či sa vaša reklama zobrazuje tým správnym ľuďom. Pomôcť môže vytvorenie persón, kde si zadefinujete ich záujmy, ciele a demografické údaje. Aký je ich problém a ako im ukázať, že práve vy ho viete vyriešiť? Persóny je dobré mať definované pri riešení dizajnu webstránky, textov, či celkovej marketingovej stratégie, jednoducho pri všetkom.

4. Implementujte Rich Snippets

Pri vyhľadávaní frázy na Google si môžete všimnúť, že niektoré výsledky sú obohatené o rôzne prvky. Ide o rôzne hviezdičky a doplňujúce informácie obsahu.  Práve tie sa označujú pojmom Rich Snippet alebo “bohaté výsledky”. Toto je príklad Rich Snippetu, ktorý obsahuje časť receptu, hodnotenie, počet recenzii, dĺžka prípravy chodu.

Medzi ďalšie obľúbené Rich Snippety patria zobrazovanie dostupnosti produktu a ceny produktu, pri udalostiach je to čas a presná lokalita.

Rich Snippet používateľa zaujme už na prvý pohľad. Máte tak vysokú šancu, že, kliknú práve na ten váš výsledok vo vyhľadávaní. To samozrejme vedie k vyššiemu organickému CTR.

Potrebujete zvýšiť CTR?

Rady vám pomôžeme. Pozrieme sa na vaše titulky, texty a vašu webstránku alebo e-shop a navrhneme vylepšenia.

alebo nám zavolajte:
+421 948 351 870

5. Použite Google Ads rozšírení pri PPC reklame

Ad assets, premenované z Google Ad extensions , poskytujú niekoľko rozšírení zaujímavých pre používateľov.  Vyskúšajte pridať rozšírenia reklamy, ktoré sú väčšie, zreteľnejšie, zaujímavejšie a hlavne v nich môžete obsiahnuť viac informácii. Wordstream vo svojej štúdii uvádza, že používatelia rozšírení dosahujú   oveľa lepšie výsledky ako tí, čo tieto rozšírenia nepoužívali. Medzi tie najzaujímavejšie patrí rozšírenie patria:

  • rozšírenie o lokáciu
  • rozšírenie o správu
  • rozšírenie o popis
  • rozšírenie o odkaz na podstránky

6. A/B testovanie (bonusový tip)

Testovanie je ozajstným kľúčom k úspechu. Napíšte niekoľko verzii nadpisu a textu. Vyhrajte sa so slovíčkami, s emóciami, so všetkými premennými, ktoré sme vám dali.  Následne ich otestujte a čakajte na výsledky. Ktorá reklama bola najúspešnejšia? Tá v ktorej uvediete konkrétny číselný údaj, napríklad 50% zľava alebo len slovné pomenovanie najbláznivejšie zľavy roka? Testovanie je hra, ktorá môže priniesť parádne výsledky. Navyše opäť o niečo lepšie spoznáte svojich používateľov.

Rekapitulácia

Tipov ako napísať dokonalý text, ktorý by zvýšil CTR  je množstvo, podobne, ako receptov. Chce to však množstvo testovania a vytrvalosti zistiť, čo funguje pre vás a vašu kuchyňu

  • Hrajte sa so slovami, primiešajte do nich emócie,  číselné údaje,formáty,  jednoducho snažte sa vzbudiť zvedavosť a motivujte ku kliknutiu.
  • Netvoríte najlepší text. Tvoríte najlepší text pre vaše publikum, pre ľudí, ktorých chcete dotiahnuť na vašu stránku.
  • Zistite, čo publikum hľadá a poskytnite im informáciu už na prvý pohľad prostredníctvom rozšírení.
  • A/B Testovanie vám dá do rúk jasný dôkaz, čo funguje a čo nie, využite to.
  • Využite Rich Snippets v podobe hodnotení, produktov, blogov alebo receptov
  • Zanalyzujte výsledky testovania: menej úspešné nadpisy a texty prepíšte, preštylizujte a testujte zas. Je to nekonečný kruh, v ktorom sa neustále zlepšujete.

Zdroje:

https://www.hotjar.com/conversion-rate-optimization/glossary/click-through-rate/
https://neilpatel.com/blog/improve-organic-click-rate/
https://www.datafeedwatch.com/blog/increase-google-ads-ctr
https://www.monsterinsights.com/effortless-ways-to-improve-ctr-in-5-minutes-or-less/
https://www.wordstream.com/online-advertising-benchmarks

Podobné články

Branding: Ako poraziť svojich konkurentov

Verte alebo nie, značku vytvárate od kedy ste sa narodili! Skladáte svoj vlastný príbeh, vytvárate…

top view ring binder

Tvorba firemného blogu ako spôsob zvýšenia návštevnosti webu

Pokiaľ túžite pozdvihnúť čísla návštevnosti vášho webu, stavte na blogovanie. Pravidelná tvorba nového interného obsahu…

pr clanok

Tvorba PR článkov – ako by mali vyzerať a kde ich publikovať?

PR články sú dôležitou súčasťou obsahového marketingu. Vďaka nim si budujete brand, rozširujete povedomie o…

Nerobiť fušerinu Čakanie na Godota Žiadne jamostvá Kvalita ne-stojí málo Svoj piesoček
Žiadne jamostvá Kvalita ne-stojí málo Svoj piesoček Nerobiť fušerinu Čakanie na Godota