Pri SEO optimalizácií budete musieť písať a publikovať PR články. Pri písaní a publikácií PR článkov je treba do článku vložiť spätný odkaz na vašu web stránku. Spätný odkaz musí obsahovať takzvaný Anchor text. V tomto článku si povieme:
- Čo je to Anchor text
- Ako ho používať
- Aké sú typy Anchor textov
- Súvislosti PR článku a anchor textu
Čo je to Anchor text
Anchor text je viditeľná fráza v texte, ktorá je prepojená s odkazom. Napríklad: Základy SEO optimalizácie. Anchor text je pri písaní textu veľmi dôležitý. Pokiaľ zvolíte zlý anchor text môže to vašej web stránky výrazne ublížiť.
Ako vkladať odkazy a anchor text
Možno neviete ako máte pridať odkaz respektíve spätný odkaz s anchor textom do textu. Odkaz do textu možno vložiť pomocou html kódu alebo aj lepšieho textového editora (Word).
Takto vyzerá html kód odkazu:
Vo worde pridáte odkaz cez Vložiť – Hypertextový odkaz. Do kolonky zobrazený text zadáte anchor text a do adresy zadáte web stránku, na ktorú chcete odkazovať.
Aké typy anchor textov poznáme
Poznáme viac typov a nie všetky sú dnes účinné, ba naopak časté používanie, niektorých typov vám môže uškodiť. Typy aj odkazované stránky treba meniť. Netreba odkazovať iba na hlavú stránku ale aj na pod-stránky. Podstatou Anchor textu je pôsobiť v pr článku prirodzene, to znamená, že pre google musí pr článok vyzerať tak, že nejde o pr článok ale príspevok autora, ktorého zaujala vaša web stránka a rozhodol sa čerpať z nej informácie a tým uverejnil odkaz odkiaľ čerpal info. Pri typoch anchor textov si všimnite percentá, ktoré sú pri nich znázornené. Znázorňujú úspešnosť daného typy. Ide o približnú schému, ktorá sa však v niektorých PR článkoch môže líšiť.
1. Brandové (značka) – 28 %
2. Generické – 15 %
3. Holé – 25 %
4. Obrázkové – 3 %
5. Kľúčové slová (presná zhoda) – 1-4 %
6. Kľúčovú slová (rozšírené) – 22 – 25 %
Brandové
Teda obsahujúce názov vašej značky. U nás teda napríklad „WebGrafix.sk„. Aj brandové texty možno obmieňať. Ide o najbezpečnejší spôsob, za ktorý určite nebudete od Google potrestaný penalizáciou. Google chce, aby každý web na internete pôsobil ako značka a nie zhluk kľúčových slov.
Príklady:
„Impresiv“
„Impresiv.sk“
„Impresiv s.r.o“
„www.impresiv.sk“
„https://www.impresiv.sk/“
Použitie v praxi teda napríklad PR článku:
Veta: „Naša spoločnosť Impresiv vám môže ponúknuť tvorbu profi webov s grafickým dizajnom na mieru“.
Generické
Jedná sa na výzvy v texte o navštívenie odkazu. Tiež bezpečná metóda, ktorá vyzerá veľmi prirodzene.
Príklady:
„klikni sem“
„viac informácií “
„tu“
Použitie v praxi:
Veta: “ Dúfame, že bol tento článok pre vás prínosným. Pre viac informácií kliknite sem.
Holé
Holé znamená bez anchor textu. V podstate odkaz na stránku je zároveň anchor textov. Dosť veľa blogerov si nedáva námahu skrášliť odkaz a odkazuje na weby z ktorých čerpali práve týmto spôsob, preto ide o spôsob, ktorý vyzerá prirodzene. Tento spôsob sa uplatňuje najmä na konci pr článkov.
Príklad:
Zdroj: „https://www.impresiv.sk/wordpress-a-seo-optimalizacia-2015/ “
Zdroj: „http://www.freshky.eu/2015/perly-vychodneho-slovenska/“
Obrázkové
Obrázok, ktorý sa nachádza v príspevku musí byť zároveň prepojený s odkazom a musí obsahovať alternatívny text (alt). Do alternatívne textu môžete zadať brandový anchor text alebo kľúčové slovo.
Kľúčové slová (presná zhoda)
Táto metóda bola v minulosti veľmi účinná. Stačilo do PR článku vložiť spätný odkaz s anchor textom, ktorý obsahoval kľúčové slovo, na ktoré ste sa chceli zamerať. Google v roku 2014 zmenilo algoritmus, čo spôsobilo pád pozícií u veľa webov, ktoré mali prvé miesta. Takže túto metódu nedoporučujem a keď už ju chcete použiť tak iba raz za čas.
Príklad:
„SEO optimalizácia“
„Tvorba web stránok“
Vytvorenie web stránky“
Veta: „Pre zlepšenie pozície vo vyhľadávači Google je potrebná SEO optimalizácia, ktorá vás dostane na prvé miesta.“
6. Kľúčovú slová (rozšírené) – 20 %
Podobná metóda ako pri kľúčových slovách s presnou zhodou, avšak táto metóda je oveľa účinnejšia. Ide o to, že ako anchor text sa použije kľúčové slovo, ktoré nie je v presnej zhode. Teda poradie slov môže byť obmenené, tiež môže obsahovať aj slová, ktoré s kľúčovým slovom nemajú súvislo ale zapadajú do textu. Je lepšie použiť dlhší text ako jedno alebo dvoj slovovú frázu. Kľúčové slovo môže byť aj v iných pádoch.
Príklad:
„pri SEO optimalizácií treba myslieť“ (SEO optimalizcia)
„pred tvorbou web stránok treba zvážiť“ (Tvorba web stránok)
„inštaláciou plastových okien znížite náklady“ (Plastové okná)
Veta: Pred tvorbou webových stránok treba zvážiť, koľko financií ste ochotný investovať, pretože nie je každý web vám dokáže priniesť nových zákazníkov.“
Finish
Po poslednej aktualizácií algoritmov Google už ani tak nezáleží na znení anchor textu ako na celkovom obsahu článku a kľúčových slov. V článku by mali byť zahrnuté kľúčové slová, ktoré súvisia s témou článku, avšak ani s nimi to netreba preháňať. Počet kľúčových slov v článku by mal byť 1-3 %. PR článok by nemal byť robený iba pre vyhľadávače a seo ale aj pre čitateľa. Článok by mal byť pre čitateľa prínosný. PR články treba umiestňovať na tematické weby, teda podobné vašemu. Pokiaľ máte firemný web stavebnej firmy, pr články budete zverejňovať napr. v magazíne o bývaní, záhrade alebo architektonike.
Možno ste v minulosti čítali, že je dobré získavať spätné odkazy len z kvalitných webov z vysokým page rankom a autoritou domény. Pokiaľ však na vašu web stránku budú smerovať len kvalitné odkazy nebudí to príliš prirodzený dojem. Preto je dobré publikovať aj v menej kvalitných magazínoch a weboch.
Podobné články
Branding: Ako poraziť svojich konkurentov
Verte alebo nie, značku vytvárate od kedy ste sa narodili! Skladáte svoj vlastný príbeh, vytvárate…
Tvorba firemného blogu ako spôsob zvýšenia návštevnosti webu
Pokiaľ túžite pozdvihnúť čísla návštevnosti vášho webu, stavte na blogovanie. Pravidelná tvorba nového interného obsahu…
Tvorba PR článkov – ako by mali vyzerať a kde ich publikovať?
PR články sú dôležitou súčasťou obsahového marketingu. Vďaka nim si budujete brand, rozširujete povedomie o…